A Ford erőteljes lépéseket tesz a pickupok gyártásának fokozására, miközben az elektromos járművek fejlesztését háttérbe szorítja – írja a Totalcar.


A Novelis egyik alumíniumgyárában bekövetkezett tűzeset jelentős zűrzavart okozott számos autógyártó számára, köztük a Ford számára is. Az amerikai piac ikonikus járművét, az F-150-et is érintette az alapanyaghiány, ami komoly kihívások elé állította a gyártást. A leállás komoly anyagi veszteségeket eredményezett a vállalat számára, de a Ford nem áll meg: már most gőzerővel dolgoznak a jövőbeli terveiken, 2026-ra pedig bővítik a gyártósorokat, különös figyelmet fordítva a pickup modellekre.

A tervek szerint a Dearborn Truck Plant egy új, harmadik műszakot indít, ami 1200 új munkavállalót vonz a csapatba. Ezen kívül a Dearborn Stamping üzemben 90 friss kolléga, míg a Dearborn Diversified Manufacturing részlegnél több mint 80 fő csatlakozik az eddigi munkához. Az új műszak bevezetésével évente akár 45 ezer F-150 is összeszerelhető, beleértve a hagyományos benzines és hibrid változatokat is. Eközben a Ford felfüggeszti az F-150 Lightning elektromos pickup gyártását, mivel a vállalat a nagyobb profitot hozó modellekre összpontosít, amelyekhez kevesebb alumínium szükséges.

A Rouge Electric Vehicle Center dolgozóit ezért átvezénylik a fő üzembe, ahol az új műszak mellett részben más gyárakból érkező áthelyezettek és friss munkások állnak majd be a futószalag mellé. Ezzel párhuzamosan a Super Duty verziók termelését is növelik: 60 millió dollárt öntenek a Kentucky Truck Plant modernizálásába. Az átalakítás lényege egyszerű: óránként plusz egy Super Duty gördüljön le a sorról, ami éves szinten több mint 5000 ( a maximum 8784 lehet, ha szigorúan vesszük a +1 darab / órát) plusz teherautót jelent. A beruházás új képzéseket és több mint száz új állást jelent.

Évente több mint ötvenezer extra pickup gyártására lehet lehetőség, ami akár ezer új munkahelyet is teremthet. Ugyanakkor a Novelis-nél bekövetkezett tűzeset következményeként a várható veszteség 2025-ben és 2026-ban elérheti az 1 milliárd dollárt.

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója személyesen is ellátogatott a helyszínre, ahol bejelentette, hogy mindent el fognak követni annak érdekében, hogy alternatív forrásokból szerezzenek be alumíniumot, amíg a sérült gyár teljes kapacitása vissza nem áll. A cél világos: 2025-re szeretnék minimalizálni a termeléskiesést, míg 2026-ra a hátrányt teljes mértékben pótolni kívánják. A kihívások ellenére a Ford lenyűgöző eredményeket ért el: a harmadik negyedévben 50,5 milliárd dolláros árbevételt könyvelhettek el, ami 9 százalékos növekedést jelent, míg a nettó nyereség elérte a 2,4 milliárd dollárt. Az örömteli hírekbe azonban egy kis árnyékot vet Trump vámpolitikája, amely közel 700 millió dolláros többletköltséget jelentett a vállalat számára.

Related posts