A vajválság Európában: Egy különleges kihívás Az európai élelmiszeripar és gazdaság egyik legújabb kihívása a vajválság, amely több tényező együttes hatásának következményeként alakult ki. Az utóbbi időszakban a vaj iránti kereslet drámaian megnőtt, mikö

Európában a fokozódó áremelkedés következtében vajhiány lépett fel, amely komoly kihívásokat jelent a piacon.
Az Európai Unió február hónapjában átlagosan 30 százalékkal emelte meg a vaj árát.
Európa legnépesebb országában, Németországban, január hónapban a vaj előállításának költségei figyelemre méltó, 39,8%-os éves növekedést tapasztaltak.
Az említett arányok, amelyek messze túlszárnyalják az Eurozónában januárban tapasztalt 2,5%-os inflációs szintet, igazán figyelemre méltóak.
Európában a vajat általában 250 grammos kiszerelésben forgalmazzák, ami miatt a vásárlók gyakrabban kénytelenek újra és újra beszerezni a termékeket. Ennek eredményeként az árváltozások hatása sokkal szembetűnőbb a fogyasztók számára.
A kontinens szerte a vásárlók a történelemben példa nélküli áremelkedésekkel szembesülnek, ami miatt az áruházláncok óvintézkedéseket vezettek be a pánikvásárlás elkerülése érdekében. Ennek eredményeként egy vásárló legfeljebb 4 csomag vajat vásárolhat egyszerre.