Rosberg véleménye szerint a Ferrari Forma-1-es csapata egy merész döntésre készülhet. - F1VILÁG.HU


A Ferrari 1943 óta működik a híres Maranellóban, ahol Enzo Ferrari átköltöztette csapatát Modenából. Azóta az olasz kisváros szinte egybeforrt a vörös autók legendájával. Rosberg azonban figyelmeztet, hogy a modern Forma-1 világában a földrajzi elszigeteltség egyre súlyosabb kihívást jelent a csapat számára.

"Láttam egy keveset abból, hogyan működnek a dolgok a Ferrarinál, és azt kell mondanom, hogy a brit csapatokhoz, különösen a Mercedeshez képest sok területen nincs meg a kiválóság ugyanazon szintje - legyen szó akár marketingről, akár más részlegekről" - mondta Rosberg a Sky Sports F1 podcastjában.

A német szerint a kulturális különbségek is hátrányt jelentenek: "Az is nehézzé teszi, hogy Olaszországban vannak. Például amikor én a Mercedesnél voltam, ha Lewisnak volt egy kérése, egyszerűen odament Totóhoz, aki egy pillanat alatt meghozta a döntést. Kész. A Ferrarinál viszont sok a döntéshozó, és még Lewis sem tudja pontosan, hogy ki az, aki valóban dönthet. Még ha valaki rábólint is valamire, jöhet egy másik, aki utólag panaszkodik."

Rosberg azt is megosztotta, hogy fültanúja volt olyan híreszteléseknek, amelyek szerint a Ferrari brit leányvállalatot kívánna alapítani.

Különféle elképzelések látnak napvilágot arról, hogy a Ferrari talán létrehozna egy brit leányvállalatot - hiszen az Forma-1-es ökoszisztémája ott van jelen. Szóval hallottam pletykákat, amelyek szerint komolyan fontolóra veszik ezt a lehetőséget.

Jelenleg a Ferrari F1-es tevékenysége teljes mértékben Maranellóban összpontosul, ahol a csapat szívében zajlik a munka. Ezzel szemben a Mercedes a Brackley és Brixworth közötti két helyszín között osztja meg feladatait, így optimálisan kihasználva a különböző szakterületek adta lehetőségeket. A Red Bull 2026-tól viszont egy új irányt vesz, hiszen Milton Keynes-ben egyesíti az F1-es csapatát és a Red Bull Powertrains motorfejlesztő részlegét, ezzel is fokozva a hatékonyságot és az innovációt.

Az F1-es mezőny brit csapatai – mint például a McLaren, az Aston Martin és a Williams – mind Angliában működnek, míg a Red Bull bázisa továbbra is az olasz Faenzában található. Az Alpine központja az Egyesült Királyságban, Enstone-ban helyezkedik el, míg a Sauber csapat Svájcban dolgozik. Érdekesség, hogy 2026-tól a Sauber, amely Audi néven folytatja, motorfejlesztéseit a német Neuburg városában végzi majd.

A Haas csapata több központtal rendelkezik: együtt dolgozik partnerével, a Ferrarinál Maranellóban, de van egy bázisa az Egyesült Államokban és Angliéban is.

Related posts