Piastri robbantott a spái hétvégén! | M4 Sport

A bajnoki pontversenyt vezető Oscar Piastri volt a leggyorsabb a Belga Nagydíj szabadedzésén. Másodikként Max Verstappen végzett, a harmadik pozíció pedig Lando Norrisé volt a hétvége egyetlen gyakorlásán.
Két hét szünet után Belgiumban folytatódik a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság, méghozzá a tizenharmadik futammal, ami jelzi, hogy mostantól a szezon második fele veszi kezdetét.
A Spa hétvégéje a sprinthétvégék sorában a "féltávot" jelképezi, hiszen most zajlik a harmadik a hat különleges formátumú forduló közül. A sprintek világában egy hosszabb szünet következik, legközelebb október közepén, Austinban élvezhetjük hasonló izgalmakat.
Ahogyan a sprintek során már tapasztalhattuk, a hétvégi egyetlen szabadedzés különleges fontossággal bír. Ez az egy órás időtartam adja meg a lehetőséget arra, hogy a csapatok szabadon "kísérletezzenek" és értékes adatokat gyűjtsenek az éles versenyek előtt.
Nem volt meglepő, hogy a pálya pillanatok alatt megtelt versenyautók zúgásával; alig telt el négy perc, és már mindenki elhagyta a garázs árnyékát.
Ketten azonban azonnal műszaki gondokkal kezdtek el panaszkodni: Carlos Sainz és Lance Stroll is gyorsan a boxba húzódott. A spanyol versenyző már az első pillanatban, amikor a gázpedálra lépett, érezte, hogy valami nincs rendben az autójával...
A leggyorsabb kört az első próbálkozások után, amikor már csak a két műszaki gondokkal küzdő pilóta maradt ki a feliratkozásból, a listavezető Oscar Piastri teljesítette.
Az ausztrál pilóta előnye kezdetben figyelemre méltónak tűnt, hiszen Max Verstappennél csupán fél másodperccel volt gyorsabb. Érdekes módon Verstappen a közepes gumiabroncsokat választotta, míg riválisa a kemény keverékekre támaszkodott. A harmadik helyen Andrea Kimi Antonelli végzett, míg Lando Norris a negyedik pozíciót foglalta el - ők is a kemény abroncsokkal vágtak neki a hétvégének.
Piastritól Verstappen vette át az első pozíciót, aki jóformán "megfordította" az állást: miután javított körén, ő volt fél másodperces előnyben Piastrival szemben.
A második helyre Esteban Ocon ugrott a Haasszal, aki a címvédőhöz hasonlóan a közepes keverékeket használta. Piastri haramdik, a csapattárs Norris negyedik volt, az ötödik helyen pedig Charles Leclerc állt, akinek a hátránya már majd' nyolc tized volt.
A félidőhöz közeledve aztán pont Leclerc futotta meg az addigi leggyorsabb kört: a monacói 88 ezreddel volt gyorsabb, mint Verstappen, és ő a keményeken gurult pályára.
Javított a csapattárs, Lewis Hamilton is, aki a negyedik helyre jött fel. A hétszeres bajnok lemaradása két tized volt a márkatárssal szemben. Az ötödik pozíció ekkor Cunoda Jukié volt, aki szintén gyorsult az első fél óra végén.
A Ferrari teljesítménye után, a "félidő" eltelte után a McLaren csapata is újabb szakaszba lépett: Piastri és Norris is javították tempójukat, mindketten a kemény gumiabroncsokon versenyezve.
Az ausztrál a második helyre jött fel, a csapattárs a negyedikre. Piastri hátránya 5 ezred volt, Norrisé pedig 128. Ami a sorrendet illeti, Leclerc állt tehát az élen, majd Piastri és Verstappen jött - mindketten egy tizeden belül. Norris volt a negyedik, Ocon az ötödik, Hamilton a hatodik, Cunoda a hetedik, a legjobb tízben pedig Franco Colapinto, Oliver Bearman és Lance Stroll volt még benn.
A lágy gumik az edzés hajrájában, az utolsó 15 percben kerültek fel az autókra. Először Stroll futott velük mért kört és rögtön át is vette az elsőséget Leclerc-től.
Az élmezőny tagjai közül először Piastri teljesített mért kört a lágyakkal, majd Verstappen jött. Az ausztrál az élre ugrott, Verstappen pedig a második helyre öt tizedes lemaradással.
Piastrinál senki sem futott jobbat a hajrában, és Verstappen is ügyesen "megőrizte" a második helyét – mindketten a második nekifutáskor néhány századdal javítottak az időeredményükön. A harmadik pozícióba Norris ugrott előre, miután az első gyors körében hibázott, míg a negyedik helyet George Russell szerezte meg a Mercedesszel, ráadásul közepes keverékű gumikon. A fiatal csapattársa, Antonelli is jól teljesített, hiszen a hatodik helyen zárt, szintén a sárga oldalfalú abroncsokkal.
A két Mercedes-pilóta között Leclerc végzett, Antonelli mögött pedig Hamilton a másik Ferrarival. A legjobb tízbe a két Aston Martin fért még be, Stroll, Fernando Alonso sorrendben, valamint Isack Hadjar a Racing Bulsszal.