Karácsony posztja nem kapott helyet, így a Facebookról eltűnt a bejegyzése.


Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere közösségi platformján osztotta meg, hogy a Facebook a hirdetést "politikai tartalomnak" minősítette, és ennek következtében letiltotta azt. A hirdetés az új CAF-villamosok bemutatására készült.

Az ügy hátterében álló esemény, amelyről nemrégiben már értekeztünk, az, hogy a Meta platformjain, mint például a Facebookon és az Instagramon, októbertől kezdődően megszűnik a politikai célú hirdetések közzététele. A vállalat akkor kijelentette, hogy ennek a döntésnek az a célja, hogy mérsékeljék a félretájékoztatás terjedését, valamint csökkentsék a politikai diskurzusokból fakadó feszültségeket a közösségi média felületein.

Karácsony bejegyzésében kifejezte megértését azok iránt, akik támogatják a politikai hirdetések szigorítását, ugyanakkor aggodalmát is megfogalmazta azzal kapcsolatban, hogy ez a döntés aránytalanul sújthatja a főváros hivatalos tájékoztatását. Mint fogalmazott, miközben a Fideszhez köthető "civil" szervezetek továbbra is hirdethetik üzeneteiket, a Városháza és az ő saját platformjai nem rendelkeznek lehetőséggel arra, hogy bemutassák Budapest fejlesztéseit és eredményeit.

"Őszintén: megértem, ha sokan örülnek annak, hogy a Facebook és a Google mostantól nem engednek politikai hirdetéseket.

Kívánom, hogy legyen igazuk azoknak, akik ettől azt várják, hogy végre eltűnik a Fidesz-propaganda - és ne az történjen, hogy kamu "civil" fedőszervezeteken keresztül ugyanúgy hirdetnek tovább, miközben a Városháza hivatalos csatornáin és az én oldalamon már nem mutathatjuk meg, mi történik a városban"

Karácsony Gergely posztjában megosztotta gondolatait.

A főpolgármester bejelentette, hogy nem kívánják kihasználni a jogi kiskapukat, hanem a helyzethez való alkalmazkodásra helyezik a hangsúlyt. Arra ösztönözte támogatóit, hogy csatlakozzanak Messenger-csatornájához, ahol közvetlenül tőle értesülhetnek Budapest aktuális ügyeiről és fejleményeiről.

Related posts