McLaren dominancia az időmérő előtt: Piastri zárta az utolsó edzést | M4 Sport A McLaren csapata újra megmutatta erejét az időmérő edzés előtt, ahol Oscar Piastri teljesítménye kiemelkedett. Az utolsó edzés során a fiatal ausztrál versenyző dominált, jel

Oscar Piastri volt a leggyorsabb a Bahreini Nagydíj utolsó szabadedzésén, ami ismét McLaren fölényt hozott. A narancsosokhoz ezúttal Charles Leclerc került legközelebb, aki egyedül zárt másodpercen belül...
A hétvége első szabadedzéséhez hasonlóan a harmadik bahreini gyakorlás is nappali fényben zajlott, eltérve a várható időmérő és verseny körülményeitől. Ennek következtében a tapasztalt eredmények nem voltak olyan relevánsak, mint a péntek esti, világítás alatt lebonyolított edzés.
Ezzel természetesen a csapatok is tisztában vannak, és bár adatgyűjtésre azért így is alkalmas a pálya, az autók csak "lustán" gurultak ki a garázsból.
Az első tíz perc végén csupán négy versenyzőnek volt mért köre a pályán, nevezetesen a Haas és a Ferrari pilótáinak. Ahogy telt az idő, a következő tíz perc során további hat versenyző csatlakozott a tabellához: a Sauber és az Alpine duója mellett Lando Norris is feliratkozott az eredmények közé.
A pályával kapcsolatban az első benyomások alapján egyértelmű, hogy az állapot még nem éri el a kívánt szintet. Több versenyző is arról számolt be a csapatrádióján, hogy a tapadási viszonyok messze elmaradnak az ideálistól.
Huszonöt perc elteltével tizenöt versenyző már mért kört futott, és a garázst George Russell kivételével mindenki elhagyta legalább egyszer. Ekkor a McLaren vette át a vezetést, miután pénteken mind nappali, mind éjszakai körülmények között ők bizonyultak a leggyorsabbnak.
A narancsos csapat ezúttal is lenyűgöző teljesítményt nyújtott: Fernando Alonso, aki a harmadik helyen végzett, legjobb köre kilenc tizeddel maradt el az élen álló Oscar Piastri idejétől. Charles Leclerc, aki a negyedik pozíciót foglalta el, már több mint egy másodperces hátrányban volt. Piastri és Norris között mindössze négy tizedmásodpercnyi különbség volt.
A gumik tekintetében nem volt eltérés az "élmezőny" versenyzői között, hiszen a McLaren, a Ferrari és az Aston Martin is a lágy keverékekkel indultak neki a kihívásnak.
A közepes gumikon az Alpine és a Racing Bulls csapata szorgoskodott, míg a Haas, valamint Cunoda Juki és Carlos Sainz a kemény abroncsokkal indította a napot.
Az edzés közepén egy rövid ideig virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, miután Nico Hülkenberg autója leállt. Szerencsére nem kellett megszakítani a gyakorlást, mivel a beavatkozó csapat gyorsan el tudta mozdítani a versenygépet a "biztonságos zónába."
A tabella utolsókként Russell és Max Verstappen iratkoztak fel: a brit a tizenkettedik, a holland pedig a második helyre, sikerült tehát "szétválasztania" a McLaren pilótáit.
A versenypályán az élen a következő sorrend alakult ki: Piastri, Verstappen, Norris, Alonso és Leclerc foglalták el a vezető pozíciókat. Őket követte Hamilton, Gabriel Bortoleto, Pierre Gasly, Hülkenberg és Liam Lawson, akik az edzés utolsó negyedórája előtt a top tízben helyezkedtek el.
A verseny hajrájában szinte minden résztvevő képes volt feljavítani korábbi teljesítményét – így a McLaren pilótái is, akik továbbra is meghatározó szereplői voltak az edzésnek. Ezúttal azonban jelentős eltérés mutatkozott a két versenyző között: Piastri majd' hét tizedmásodperccel felülmúlta Norris idejét, ezzel kiemelkedve csapattársa közül.
A McLaren párosához végül Charles Leclerc zárkózott fel a legnagyobb mértékben, ám a hátránya őt is nyolc tized másodpercre rúgott. A negyedik helyezett George Russell már 1,1 másodperccel maradt le az éllovasoktól. Az ötödik pozíciót Andrea Kimi Antonelli zárta, őt követően pedig Pierre Gasly, Isack Hadjar, Max Verstappen, Carlos Sainz és Lewis Hamilton sorakozott fel az első tíz között.