Már a végső simításoknál tart a családi sportautó tesztelése.

Május végén végre felfedik a titkot az Alpine A390-ről! A sportautógyártó legújabb elektromos terepkupéját Svédország festői tájain, próbakörök során örökítették meg a gyár munkatársai. Izgalmas pillanatok várnak ránk!
A tavaly ősszel bemutatott előtanulmány után, több mint fél év várakozást követően, a tavasz utolsó napjaiban végre megismerhetjük az Alpine A390 végleges változatát. Ez egyben azt is jelenti, hogy a hetven éves márka első ötszemélyes, ötajtós modellje már szinte teljesen kész van, a fejlesztés utolsó simításainál tart. A képeinken látható jármű tehát már nem fog változni sem a formatervét, sem a méreteit illetően.
Az autó a kompakt és középkategória határvonalán helyezkedik el, lenyűgöző 4615 mm-es hosszúságával és 1885 mm-es szélességével. Magassága 1532 mm, ami valóban figyelemre méltó méretet kölcsönöz neki. Ezzel szemben az Alpine jelenlegi modellei, mint az A110 (4178 mm) és különösen az A290 (3990 mm), viszonylag kisebbek, noha magasságban csupán 12 mm a különbség az A290-hez képest. Ez a méretbeli eltérés igazán kiemeli az autó impozáns megjelenését.
Az ötüléses A390 speciális, három villanymotoros hajtásláncot kap; ebből kettő a hátsó, egy pedig az első tengelyt hajtja, de az összkerékhajtás nem állandó, azaz az első tengely csak menetstabilizálási, kanyarvétel-támogatási célból kapcsolódik be a hajtásba.
Az Alpine úgy döntött, hogy Észak-Svédország fagyos, havas tájain teszteli sportautójának teljesítményét, ami kiváló választásnak bizonyult. A képek tanúsága szerint a tesztprogram izgalmas és változatos volt. A mínusz 40 °C-os extrém hidegben nem csupán a hajtáslánc teljesítményét mérték fel, hanem alaposan megvizsgálták a tömítéseket, a fűtési rendszert, a párátlanítást, valamint az akkumulátor és a töltőrendszer működését is.
Az A390 nem átlagos szabadidőjármű: a választható üzemmódok közül a versenypálya (Track Mode) sem hiányzik, a fent említett, három villanymotoros konfiguráció pedig aktív nyomatékvektor-szabályozást tesz lehetővé.
Bár az álcázás elég ügyesen van megoldva, az orr fényjátékát mégis könnyedén észlelni lehet. Ezt a vízszintes LED-sávok alatti, világító háromszögek egyedi formája emeli ki. Az aerodinamikai elemek, mint az elülső légterelő, az oldalsó légfüggönyök és a hátsó légterelő, szintén nem rejtőzködnek, ám az orrburkolat apró perforációi értelemszerűen rejtve maradnak a szem előtt.
A belső térben Nappa-bőrbe burkolt kormánykereket markol a sofőr, amelyről többek között a csúcsteljesítményt átmenetileg megnövelő előzés, valamint a regeneratív fékhatást erősítő visszatöltés funkciók is kapcsolhatók.