A fővárosi kormányhivatal lecsapott, és a Foodorát súlyos büntetéssel sújtották.


A Budapest Főváros Kormányhivatala ötvenmillió forintos bírsággal sújtotta a Foodora ételfutárcéget számos fogyasztói panasz miatt. A hatóság a késedelmes kiszállítások, minőségi problémák, kompenzációs nehézségek és árazási gondok miatt rendelt el rendkívüli ellenőrzést, amely további hiányosságokat is feltárt.

Budapest Főváros Kormányhivatala 50 millió forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Foodora ételfutárcégre – jelentette be a főispán pénteken, egy Facebook-videó keretében.

Sára Botond bejelentette, hogy a fővárosi kormányhivatalhoz érkezett panaszok miatt különleges ellenőrzést indítottak. A vásárlók többsége arra hívta fel a figyelmet, hogy az ételek késlekedve érkeznek meg, emellett kritikát fogalmaztak meg az ételek minőségével kapcsolatban. Sokan elégedetlenek voltak a kompenzációkkal is, és az árak is problémát jelentettek számukra.

Sára Botond bejelentette, hogy az ellenőrzés során további hiányosságok is napvilágra kerültek, ennek következtében az ételfutár vállalatot 50 millió forint bírsággal sújtották.

"A jövőben is folyamatosan nyomon követjük a beérkező panaszokat, és a vásárlók bátran fordulhatnak a kormányhivatalhoz. Reméljük, hogy a szolgáltatás színvonala kedvező irányba változik majd." - nyilatkozta.

Ahogyan korábban említettük, február közepén jelentős pénzbírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Foodorára. A büntetés oka az volt, hogy a cég nem megfelelően tájékoztatta ügyfeleit egy kedvezményről, valamint a rendszerhasználati díjjal kapcsolatban.

A hivatal megítélése szerint a cég késlekedett az eljárásban, ami miatt további 20 millió forint kifizetésére kötelezték őket. A Foodora válaszul közölte, hogy bár hajlandóak eleget tenni a határozatnak, nem osztják annak tartalmát. Emellett bejelentették, hogy a jövőben lépéseket kívánnak tenni a magyar reklámkommunikációjuk fejlesztése érdekében.

Related posts