Immár kilencedik alkalommal fejeződött be a Duna utcai gimnázium sikeres mentorprogramja, amely számos diák fejlődését segítette elő.

Az idei tanév kezdetén immár kilencedik alkalommal indult útjára a pozsonyi Duna utcai Alapiskola és Gimnázium mentorprograma, amelynek végére június 18-án egy záró mentornappal tettek pontot. A programban 32 gimnazista mentor segítette 37 általános iskolás társát tantárgyi felkészülésben, házi feladatok elkészítésében, valamint a tanuláshoz kapcsolódó kihívásokban. A mentorok heti rendszerességgel foglalkoztak társaikkal, összesen 987 órát töltve önkéntes alapon a mentoráltak támogatásával.
A záró workshopot az iskola pszichológusa, Győri Zsófia vezette, aki kivételes módon irányította a foglalkozás menetét. A program célja nem csupán a tanév során elért fejlődés értékelése volt, hanem egy mélyebb önismeret kialakítása és a jövőbeli célok meghatározása is. A résztvevők már a kezdetekkor megfogalmazták személyes ambícióikat – mint például az önbizalom növelése, a prezentációs készségek csiszolása, vagy az iskolai helyzetek hatékonyabb kezelése – amelyeken közösen dolgoztak. A visszajelzések tanúsága szerint sokan jelentős fejlődést tapasztaltak, nemcsak saját magukban, hanem mentoráltjaikkal való együttműködésükben is. A fejlődés számos fontos területen megmutatkozott, különösképpen az önbizalom, a türelem és a felelősségvállalás dimenzióiban. Persze, a folyamat nem volt mentes a kihívásoktól sem; többen az időbeosztás nehézségeit emelték ki. Az egyik legfontosabb tanulság az volt, hogy a diákok rájöttek: sokkal több potenciál rejlik bennük, mint korábban gondolták. Ez a felismerés önmagában is óriási lépés volt a számukra.
A záró esemény igazán emlékezetesre sikerült, hiszen két kiemelkedő pedagógus, Kluka Márta és Borka László volt a díszvendég. Ők szívből osztották meg tapasztalataikat a tanári pályáról, felfedve, miért választották ezt a hivatást, és milyen varázslatos, ugyanakkor kihívásokkal teli pillanatokkal gazdagítja az életüket. A diákok lelkesen kérdeztek, és a vendégek készséggel válaszoltak, ezzel még inkább inspirálva a fiatalokat.
A rendezvény zárásaként Morvay Katalin, az iskola igazgatónője, elismerően beszélt a mentorok önkéntes tevékenységéről, és szívből jövő köszönetét fejezte ki irántuk. Ezt követően a mentoráltak sajátkezűleg készített képeslapokkal és meleg ölelésekkel hálálták meg mentoraiknak a támogatást és az iránymutatást.
"A program világossá tette: a fejlődés ereje abban rejlik, hogy mögötte figyelem, támogatás és elköteleződés áll. Nálunk a tanulás, tanítás és fejlődés összhangban zajlik. Ez a megközelítés sokak számára értékes iránytűt nyújthat a jövőjükhöz. A tanévet egy közös, felszabadult fagyizással zártuk le, amely méltó zárása volt egy igazán értékes utazásnak" - osztotta meg Sill Zsuzsanna, az inkluzív csapat vezetője és a mentorprogram koordinátora.
Mentorok: Dávid Hanna, Fülöp Tamara, Kállay Vivien, Muchena Emma, Nagy Lili, Násali Viktória, Szimeth Tamás, Tepea Heiva, Vanda Maxim, Veres Viktória (I.A), Hlaváč Viktória, Horváth Gréta, Kiss Lilla, Kolibáč Amina, Marics Rebeka, Molnár Amina, Száraz Júlia (I.B), Antal Emma, Écsy Eszter, Horváth Lilien, Liptai Linda, Stósz Ádám, Szűcs Erika, Vaszká Hanna (II.A), Csonthó Tmea, Göncz Boglárka, Sill Dorina, Valacsay Anna (II.B), Biháry Bianka (III.A), Dávid Dóra, Lancz Eszter, Szédelyi Dominik (III.B). A program sikerét és a mentorok elégedettségét jól mutatja, hogy az önkéntesek csaknem fele olyan diák, aki korábban már részt vett a mentorálásban, és idén is vállalta a folytatást.
"A zárónapon harmadikosainkat arról kérdeztük, részt vennének-e a programban érettségi évükben is -- határozott elutasítást nem kaptunk. Mindez világosan mutatja, hogy a program nemcsak működik, hanem valódi értéket teremt -- résztvevőinek és közösségünk egészének egyaránt" - emelte ki a mentorprogram koordinátora.