"Lenyűgöző szépsége és valódi időutazás élménye vár ránk" – a CNN felfedezte a budaörsi repülőteret.

A CNN utazási rovatában egy helyszíni beszámolót tettek közzé tippekkel.
A budaörsi repülőtérre lépve olyan érzés fog el, mintha egy varázslatos időutazásra indulnánk. Ez a hely Magyarország első nemzetközi légikikötője, amely 1937 óta töretlenül üzemel. Jelenleg a zöld gyepű reptér csendjét a kisgépek zümmögése tölti meg, hiszen nap mint nap hobbipilóták, magánrepülők és helikopterek emelkednek a kék ég felé. Jennifer Walker, a CNN tudósítója, a reptér gazdag múltját és jelentőségét tárja elénk, miközben felfedezzük ezt a különleges helyet.
A tervpályázat, amely az 1930-as évek elején indult, két tehetséges építész, Bierbauer Virgil és Králik László sikerét hozta el. Az építkezés 1935-ben vette kezdetét. A helyszín sokáig ideális választásnak bizonyult, ám 1950. május 1-jén, amikor megnyílt az újjáépített Ferihegyi repülőtér, a budapesti légi forgalom középpontjává vált. Emlékezve a régi szép időkre, Walker hangsúlyozza, hogy valaha itt állt Európa legnagyobb hangára, és a Bauhaus-stílusban megalkotott főépület mára ipari műemlékké vált.
"A lágy reggeli fény az üvegezett tetőn keresztülhatolva geometrikus árnyékokat vet a belső térre, amely közel 90 éve nagyrészt változatlan maradt. A tiszta vonalak, a kör alakú főcsarnok, az ívelt korlátok és az intuitív elrendezés (a járdaszegély melletti útlevél-ellenőrzővel és az esőtől védett gépkocsi-kiszállóval) a korszakra jellemző modernista funkcionális kialakítást tükrözik, és bepillantást engednek a repülőtér lenyűgöző múltjába" - írja.
Molnár Eszter, aki az elmúlt hat évben a repülőtér üzemeltetését irányította, a CNN újságírójának elmondta, hogy rengeteg magángép érkezik hozzájuk Németországból, Hollandiából, Franciaországból, Romániából, amelyek egy-két nap tartózkodás után hagyják el Budapestet.
A cikk szerint az egyik legfontosabb helyi cég a Fly-Coop, amelynek a flottája az 1990-es években mezőgazdasági gépekből állt, ám azóta teljes körű szolgáltatást nyújtó légiközlekedési céggé nőtte ki magát. Nekünk a cég neve onnan lehet ismerős, hogy 2016-ban az ő luxushelikopterükkel ugrott el egy vidéki lakodalomba Rogán Antal miniszter és családja, illetve hogy több állami megbízást is kaptak, és nem mellékesen a Fly-Coop tulajdonában lévő Aeroglobe Kft. nyerte el korábban a budaörsi reptér üzemeltetését.
A CNN ajánlójában sok hasznos tipp található a turisták számára, és emellett kiemelik, hogy a modern járművek mellett valódi klasszikusok is fellelhetők a helyszínen. Ezeket a régi gépeket a Goldtimer Alapítvány, egy nonprofit szervezet gondozza és őrzi, biztosítva ezzel, hogy a látogatók a múlt autós csodáival is találkozhassanak.
"Igen, az épület állapota nem a legjobb, de védett státusszal bír, és a felújításhoz szakértelem szükséges. Azonban mi itt mindannyian hatalmas lelkesedéssel viseltetünk a repülőgépek iránt, és mélyen elkötelezettek vagyunk a repülőtér jövője mellett. Kulcsfontosságú, hogy a repülőtér fennmaradjon, és csupán annyit szeretnénk, hogy megőrizzék és aktívan használják, ne pedig hagyják, hogy az idő kikezdje." - nyilatkozta Molnár Eszter.
Mint írtuk, néhány nappal ezelőtt ismét repülőnapot tartottak a Budaörsi Repülőtéren, és miután felborított a szél egy LED-falat, három embert, köztük egy gyereket is kórházba kellett szállítani.