Fedezd fel, hogyan készülnek az Audik és a Cuprák Győr szívében - képgaléria!


Győrben jelenleg az Audi Q3 két változata, valamint a Cupra Terramar készül. Az autopro.hu a Q3 harmadik generációjának bemutatásakor nézhette meg, hogyan zajlik az autók összeszerelése az Audi Hungariánál.

Mint ismert, július 10-én ünnepélyes keretek között indította el a harmadikgenerációs Q3-as sorozatgyártását az Audi Győrben. A rendezvényen az autopro.hu is részt vett, akárcsak az azt követő gyárbejáráson, melyet Juhász László, a szerelde vezetője, az Audi Hungaria egyik legelső dolgozója tartott.

Az Audi Hungariánál egy izgalmas gyártási folyamat zajlik, ahol különféle modellek, köztük a Cupra Terramar, a második generációs Q3 és Q3 Sportback, valamint a harmadik generációs Q3 egyaránt készülnek. Jelenleg a gyártósor pezsgő élete mellett az új Q3 modellek termelése is fokozatosan lendületet kap, bár a teljes kapacitás eléréséhez várhatóan 2026-ig kell várni, amikor már Neckarsulm is besegít a gyártásba. Ez a lépés elengedhetetlen, hiszen Győr kapacitása nem lesz elegendő a Q3 és a Cupra Terramar iránti növekvő kereslet kielégítésére. De mielőtt a jövőbe tekintenénk, nézzük meg, honnan érkeznek a legfrissebb Q3-as modellek!

A gyárban dolgozók mindennapi életét számos innovatív intézkedés könnyíti meg. Például olyan speciális székek állnak rendelkezésre, amelyek lehetővé teszik, hogy az autók utasterének különböző elemeit a munkavállalók a lábuk segítségével pozicionálják, miközben a kezeik foglaltak. Ezen kívül egyes területeken szőnyeg borítja a padlót, amely felfogja az autókból esetlegesen kiömlő folyadékokat, segítve ezzel a tisztaság megőrzését a munkaterületen.

Természetesen számos feladatot végeznek robotok, és itt nem csupán a nyilvánvaló munkafolyamatokra utalunk, mint például a hegesztés vagy a fényezés. Vegyük például a szélvédő ragasztását: ezt is egy robot végzi, de a már előkészített elemet végül egy emberi szakember helyezi be az autókba.

Mint minden autógyártó vállalatnál, a gyártási folyamat végén a kész járműveken számos alapos tesztet hajtanak végre. Amennyiben szükséges, a járműveken elvégzik a szükséges korrekciókat is. Ezt követően a kész autók sorba állnak a szállítmányozásra. A távoli úti célokra, mint például Dél-Amerika, az autókat alaposan beburkolják fóliákkal és lepedőkkel, így gyakran csak a kerekek maradnak láthatóak. Ezzel szemben, ha az autó Európán belül kerül szállításra, akkor csupán a teteje és a hátsó része van lefedve, így az autó könnyebben azonosítható.

Fedezd fel a galériánkban a győri járműszerelő műhelyéről készült további lenyűgöző fotókat!

Related posts