A halfogyasztás népszerűsítése továbbra is középpontban áll a "Kapj rá" program keretein belül, amelyhez körülbelül 700 millió forintnyi EU-s támogatás járul hozzá.


A halfogyasztás népszerűsítése továbbra is lendületben van, célja pedig, hogy minél szélesebb körben ismertté váljanak a halételek egészséges, ízletes és sokszínű fogyasztási lehetőségei. Az "Kapj rá!" elnevezésű, új elemekkel gazdagodó kampány az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC Nkft.) irányításával valósul meg Magyarországon.

Az AMC Nkft. 2025. január 1. és 2029. december 31. között átfogó kommunikációs és promóciós kampányt valósít meg a fenntartható akvakultúra-termékek és a hazai halfogyasztás népszerűsítésére a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Plusz támogatásával - írták.

A 700,35 millió forint értékű, vissza nem térítendő európai uniós támogatás és hazai társfinanszírozás révén megvalósuló fejlesztés célja, hogy minél szélesebb körben népszerűsítse a halételek egészséges, ízletes és sokszínű fogyasztási lehetőségeit. E törekvés keretében arra ösztönzik az embereket, hogy felfedezzék a halak világát, és beépítsék azt étrendjükbe.

A kampány a korábbi "Kapj rá!" kezdeményezés folytatásaként született meg, és a modern kommunikációs csatornák széles spektrumát öleli fel. Középpontjában a digitális platformok és a közösségi média áll, melyeken keresztül a célcsoportot még hatékonyabban elérhetjük. A programsorozat gazdag programkínálata magában foglalja a rendezvényeket, roadshow-kat, ízletes kóstolókat, látványkonyhákat, valamint edukációs programokat is. Újdonságként pedig egy országos éttermi verseny is elindul, amely lehetőséget ad a vendéglátóhelyeknek, hogy aktívan részt vegyenek a halfogyasztás népszerűsítésében.

A MAHOP Plusz teljes forráskerete 21,274 milliárd forint, melynek 70 százaléka uniós forrás az Európai Tengerügyi, Halászati és Akvakultúra-alap (ETHAA) finanszírozásával, a nemzeti társfinanszírozás mértéke 30 százalék - közölte az AMC.

Related posts