Fedezd fel, mely magyar ínycsiklandó fogások hódítanak meg Japán ízlésvilágában!

A prémium élelmiszerek iránti kereslet folyamatosan növekszik a japán piacon – állapította meg az Agrármarketing Centrum március 12-i nyilatkozatában. A jelentés részletezi, hogyan képviseli Magyarországot a Foodex, a Csendes-óceáni térség legnagyobb élelmiszer- és ital szakkiállítása, amely ezen a héten keddtől péntekig zajlik. A tokiói eseményen tíz magyar vállalkozás mutatja be termékeit a szakmai közönségnek, többek között kiváló minőségű mézeket, ízletes fűszerporokat, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, valamint különleges extrudált kenyereket.
A Foodex Japán egyedülálló esemény, amely kizárólag a szakmai közönség számára készült, és ahol a térség beszerzői és kereskedői jelentős számban képviseltetik magukat. 2024-ben a rendezvényre 68 országból 2879 kiállító érkezett, és közel 80 ezer szakmai látogató tette tiszteletét. A magyar kiállítók számára kiemelkedő népszerűségnek örvendő esemény immár 15. alkalommal biztosította a közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum jóvoltából. A 100 négyzetméteres standon a hazai termelők olyan termékeket mutatnak be, amelyek a piaci trendeket és igényeket figyelembe véve készültek, így vonzó alternatívát kínálva a térség beszerzői számára.
A kiállítás kísérő eseményeként az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program és a Tokiói Magyar Nagykövetség egy izgalmas üzletember-találkozót szervezett. Az eseményen 13 magyar vállalat mutatta be termékeit a Csendes-óceáni térségből érkező 71 beszerző és Horeca szakember érdeklődésére. A bemutatott termékek között prémium borok, különleges sajtok és sajtkészítmények, valamint szuperfoodok és egészségtudatos élelmiszerek is helyet kaptak, bemutatva a magyar élelmiszeripar sokszínűségét és minőségét.
Japán a magyar termékek egyik legkiemelkedőbb felvevőpiaca, a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok több mint 150 éves múltra tekintenek vissza.
A japán piacra való belépéshez nemcsak a minőségi termékek, hanem a helyi szabályozások, fogyasztói igények és piaci trendek alapos megértése is szükséges - hívja fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum. Közleményükben kiemelik: a magyar élelmiszerexport jövője egyre inkább a nemzetközi rendezvényeken való aktív részvételen és a folyamatos kapcsolatépítésen múlik.