Szóval, nézzük meg, miről is szól a villanyautózás! A Hyundai Inster menetpróbája során öt izgalmas szempontot emelünk ki, amelyek megmutatják, miért érdemes váltani a hagyományos járművekről az elektromos modellekre. 1. **Fenntarthatóság**: Az elektromo

Miközben a bő 400 lóerős, 2,5 tonnás elektromos modellekkel Dunát lehetne rekeszteni, roppant ellentmondásos, hogy pont a miniautók kategóriájában alig van választék villamos hajtású modellekből. Ezért is örvendetes, ha egy gyártó beszáll ebbe a szegmensbe:
Mivel a modell alapára a 10 milliós lélektani határ alatt marad (9 999 000 Ft-tól elérhető), az importőr joggal érezheti magát optimistának a piaci debütálás során.
Egy ideje már megszoktuk a Hyundaitól, hogy a dizájn terén nagyon bátrak. Lényegében olyan autókat is sorozatgyártásba mernek küldeni, amelyek a bevállalósság terén inkább a koncepcióautókat idézik. Így van ez az Insterrel is, a 3,8 méter hosszú típus hozza az elektromos Hyundaiok, érdekes részletmegoldásait - miniautó létére kifejezetten feltűnő jelenség. Mivel az egész autóipar SUV-lázban ég, az újdonságból Cross néven szabadidő-autós köntösbe csomagolt változatot is készítenek, amely tetőcsomagtartójával elsőre egy pöttöm expedíciós járműnek néz ki.
Bár friss modellről van szó, az autóba ülve déjá vu érzésünk lehet, ugyanis a legtöbb részlet (kapcsolók, műszeregység stb.) jól bevált darabként érkezett nagyobb Hyundaiokból. Ugyan a kormányoszlop alsó részére helyezett előválasztó kar itt sem feltétlenül szerencsés (termetesebb vezetőnek kicsit útban van), otthonos a kis Inster, leginkább a szín- és anyaghasználat miatt. Mivel a márkának roppant fontos a fenntarthatóság, nem meglepő, hogy az utastérben újrahasznosított PET-szálakból készült anyagok is megjelennek.
Az Inster 3,8 méteres hosszával a miniautók szegmensében a nagyobb modellek közé sorolható. Érdekes módon azonban a 180 cm-nél magasabb utasok számára is bőséges hátsó lábtér áll rendelkezésre. Ennek titka a 2580 mm-es tengelytávolság, amely kiemeli az autót a versenytársak közül; például egy 4 méter hosszú Corsának vagy Yarisnak kisebb a tengelytávja. Az új jövevény alaphelyzetben négyszemélyes kivitelben érkezik, de akik öt ülést szeretnének, azoknak a Prime felszereltségért 900 000 Ft-ot kell pluszban kifizetniük.
A vásárlók számára két izgalmas lehetőség áll rendelkezésre. A bázismodell 42 kWh-s akkumulátorral és 97 lóerős teljesítménnyel bír, ami remek választás a városi közlekedéshez. Ha valaki azonban hosszabb távokra vágyik, és nem elégszik meg a 327 kilométeres hatótávolsággal, akkor a 49 kWh kapacitású, 115 lóerős verziót érdemes szemügyre vennie. Ezzel a kiválóan teljesítő modellel akár 370 kilométert is megtehetünk egyetlen töltéssel.
Ha valaki hatékonyabbá kívánja tenni az autóját, akkor 500 000 Ft-ot kell befektetnie a hőszivattyú és az akkufűtés rendszerébe. A Hyundai, mint sok más villanyautó gyártó, különleges adapterek segítségével lehetővé teszi, hogy az akkumulátor teljesítményét különböző célokra is felhasználhassuk, például kempingezés során.
Az 1,3 tonnás tömegű járművet a 97 lóerős elektromos motor dinamikusan mozgatja, így az Inster városi környezetben, a lámpák között kifejezetten fürgén éri el az 50 km/órás sebességet. Bár a sportosság nem jellemzi, a tempósabb kanyarokban a karosszéria hajlamos dőlni, de a lágy futóműnek köszönhetően a rugózás meglepően kényelmes élményt nyújt. Az alapmodell 15 colos felniken, míg a csúcsváltozat 17 colos keréktárcsákkal rendelkezik, így a miniautók között egyértelműen a komfortosabbak közé sorolható.