Az első imolai edzés balesettel végződött, ami váratlan fordulatot vett a verseny eseményeiben.


Helyi - azaz a miénkkel egyező - idő szerint 13.30-kor, napos, enyhe időben - 19 Celsius-fokos levegő-, 41 fokos aszfalthőmérséklet - kezdődött a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság hetedik, egyben első európai fordulója, az Emilia-romagnai Nagydíj első szabadedzése a legendás imolai pályán.

Logisztikai szempontokból több csapat is jelentős fejlesztéseket hozott a pályaspecifikus elemek mellett. A Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren mind új csomagokkal érkeztek, míg az Aston Martin szintén számos innovációval készült. Az Alpine, ahol Jack Doohan helyett már Franco Colapinto vezeti a csapatot, egy új első szárnyat mutatott be. A Racing Bulls és a Haas pedig egy új padlólemezes kísérlettel próbálkozik, hogy javítsa teljesítményét.

A pályára elsőként a haasos Oliver Bearman gurult ki, de a fentiek miatt a többiek sem igazán késlekedtek, viszont a szokásostól eltérően a mezőny túlnyomó része már a gyakorlás kezdetére a lágy gumikat tett fel - az imolai piros Pirellik ráadásul 2025-ben az eddigi leglágyabb, C6-os keveréket jelentik.

Az edzés kezdetén az astonos Fernando Alonso kis híján ráfutott a ferraris Charles Lecelrc-re.

Negyed óra elteltével a leggyorsabb a mclarenes Lando Norris volt, mögötte a mercedeses George Russell, a a ferraris Lewis Hamilton, Alonso, Leclerc, az Aston Martin-os Lance Stroll és az első hazai F1-es nagydíjhétvégéjét kezdő mercedeses Kimi Antonelli sorakozott a top 10-ben, ám a pálya tisztulásával, felgumizódásával folyamatosan változott a sorrend.

A verseny félidőjénél a világbajnoki éllovas, Oscar Piastri vette át a vezetést, mögötte mindössze 54 ezredmásodpercre Russell helyezkedett el. A harmadik helyen Carlos Sainz található, aki a Williams autójával jelentős, háromtizedmásodperces hátrányban követi őket. A címvédő Max Verstappen és Pierre Gasly, az Alpine pilótája, szintén a mezőnyben vannak, mindketten közepes, sárga Pirelli gumikon versenyezve.

A későbbiekben az élmezőny még inkább összesűrűsödött, hiszen az öt versenyzőt, akik között Piastri vezetett, csapattársa, Norris közvetlenül követte, mindössze egy tized másodperc választotta el egymástól. A mezőny hihetetlenül szoros volt, igazi izgalmakat ígérve a nézőknek.

Az utolsó 10 percben sok versenyző döntött a közepes Pirelli gumikra való áttérés mellett, hogy hosszabb etapokat tudjanak teljesíteni. Ekkor a sorrend lényegében stabilizálódott, és már nem történt jelentős változás.

Két és fél perc volt hátra a verseny végéig, amikor hirtelen felbukkant a piros zászló, jelezve a megszakítást. A Sauber újonca, Gabriel Bortoleto, a második Rivazzán próbálta "kiegyenesíteni" a kanyart, de sajnos a gumifalban kötött ki. Ezt követően a körözést már nem indították újra, és a szokásos leintés utáni rajtrácsos startszimulációk is elmaradtak.

Az imolai hétvége izgalmai pénteken 17 órakor folytatódnak a második szabadedzéssel. Szombaton 12:30-kor zajlik az utolsó gyakorlás, majd 16 órakor kezdődik a kvalifikáció. Végül, vasárnap 15 órakor rajtol el az Emiliai-romagnai Nagydíj, ahol a versenyzők megmutathatják tudásukat a pályán.

Related posts