A Telekom minden ügyfelét érintő jelentős változás történt: bevezették a DÁP-ot. | Startlap Vásárlás

Június 1-jétől kezdődően a piaci szolgáltatók számára is elérhetők a DÁP által kínált lehetőségek. Az egyik szolgáltató már sikeresen integrálta a rendszerét a programmal.
Június 1-jétől a piaci szereplők is csatlakozhatnak a Digitális Állampolgárság Programhoz, és a Telekom volt az első, aki kihasználta ezt az új lehetőséget – derül ki a HVG tudósításából. A szolgáltatók, akik integrálják rendszereiket a DÁP platformmal, lehetővé teszik ügyfeleik számára, hogy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazáson keresztül egyszerűen belépjenek online ügyintézési felületeikre. Ezáltal elkerülhetik a külön regisztrációt és a személyes adatok egyeztetését az ügyintézés során, így a folyamat lényegesen gyorsabb és kényelmesebb lesz számukra.
A Telekom az elsők között közölte: DÁP-kompatibilissé tette a Telekom-fiókba történő belépést. A Digitális Magyarország Ügynökség tájékoztatása szerint azonban folyamatosan csatlakoznak majd további szolgáltatók a programhoz:
jelenleg 125 szervezet dolgozik a bevezetésen, pénzügyi, telekommunikációs és közműszolgáltatók is tesztelik az éles rendszert.
A szolgáltató szeretné felhívni ügyfelei figyelmét, hogy amikor először használják a DÁP mobilalkalmazást, javasolt a telekom.hu weboldalon történő belépés. Itt egy egyszerű regisztrációs folyamat vár rájuk, amely lehetővé teszi, hogy a jövőben DÁP-os azonosítással, felhasználónevek és jelszavak megadása nélkül léphessenek be, akár mobiltelefonjuk segítségével is.
A DÁP-azonosítást követően már nemcsak a szokásos dolgokra nyílik lehetőség, aki így lép be a Telekom-fiókba, az a hitelesített belépést követően személyes adatait is tudja módosítani online, nem kell ezért sem bemennie a szolgáltató egyik üzletébe.