A BMW új kihívóval készül a Mercedes G-osztály számára, amely a prémium SUV szegmensben hódít. Az új modell a BMW stílusjegyeit ötvözi a robusztus és kalandos dizájnnal, amely a G-osztályt jellemzi, így izgalmas versenyt ígér a két ikonikus márka között.

Következő csúcsmodelljével szokatlan terepre kalandozik a BMW, méghozzá szó szerint: állítólag a Mercedes hard core terepjárójától, a G-osztálytól rabolnának ügyfeleket.
A hírek szerint 2028 végére várhatóan véget ér a BMW XM pályafutása. A sportos SUV-t egy új, jelentőségteljes nagy SUV váltja majd, amely teljesen eltérő karakterrel rendelkezik. Az Automotive News információi szerint ez a váltás izgalmas új irányokat nyithat a márka kínálatában.
A G74 modellkódú új jármű a meglévő X5 platform egy átdolgozott változatára fog épülni, ami azt jelenti, hogy nem alvázas szerkezetet kap – erősítette meg egy névtelen forrás a lap számára. A BMW azonban hivatalosan nem kívánta megerősíteni vagy megcáfolni ezt az információt.
A BMW észak-amerikai gyára várhatóan 2029 második felében kezdi meg az új terepjáró gyártását. Jelenleg 11 ezer munkatárs fáradozik az X3, X4, X5, X6, X7 és XM modellek előállításán. Spartanburg városában az elmúlt három évtized alatt több mint 7 millió autót készítettek el a BMW szakemberei.
Az Edmunds.com adatai alapján a Mercedes-Benz G-osztály a második legjövedelmezőbb prémium személyautó a világon, amely nem tartozik a luxuskategóriába. Észak-Amerikában a nagy teljesítményű terepjáró átlagos ára meghaladja a 208 ezer dollárt (körülbelül 70 millió forint), ezzel csupán a Porsche 911-esek tudják felülmúlni az árlistát.
A G-osztály vásárlói nem csupán anyagilag tehetősek, hanem rendkívül márkahűek is: a három ügyfélből kettő következetesen a Mercedes márka mellett dönt, amikor új autóra vált.
A BMW már régóta felfedezi a terepautók világát, és az xOffroad csomag keretein belül egy különleges ajánlatot álmodtak meg. Az X5 gyártásának huszonötödik évfordulójára készült el a stílusosan elnevezett Silver Anniversary Edition, amely képeinken is jól látható. Ez a limitált széria nemcsak légrugókkal van felszerelve, hanem négy különböző terep-üzemmóddal, mechanikus hátsó differenciálzárral és robusztus fenékvédő lemezekkel is büszkélkedhet. A csomagban helyet kapott egy szabad hasmagasságot, valamint hossz- és keresztirányú dőlésszögeket mérő terepműszerezettség, valamint egy kamerarendszer, amely figyeli a jármű környezetét. Ezen felül, lehetőség volt vegyes használatra (terepre és aszfaltra egyaránt) alkalmas abroncsok beszerzésére is, mindezt kedvező felár ellenében.
Ami a lehetséges hajtásláncokat illeti, a BMW alighanem megmarad a belső égésű opcióknál: a hibrid elképzelhető, de a potenciális vevőkör számára a tisztán elektromos hajtásnál sokkal vonzóbb egy izmos V8-as.