Ő a magyar Dionüszosz, akit mindenki ismer és akiről folyton beszélnek.
Sajnos tragikus baleset történt a Margitsziget népszerű strandján, ahol egy hatéves kislány életét vesztette, miután vízbe fulladt. Az esemény sokkolta a helyszínen lévőket, és mélyen megrendítette a közösséget.
Lapunk hasábjain már többször megjelent Kovács Zsolt Vencel neve, aki a járványidőszak alatt a nemzetközi sajtó figyelmének középpontjába került. Két éve a neves Béjart Ballethez csatlakozott, ami hatalmas büszkeséget jelent hazánk számára, hiszen több mint öt évtized után végre egy férfi táncos képviseli Magyarországot a svájci társulatnál. Az elismert művész decemberben exkluzív interjút adott a Blikknek, melyet a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyházának egyik impozáns termében készítettek. Most pedig Európa újabb sikerét ünnepli a tehetséges táncos.
Sokan azt gondolják, hogy ha Michelangelo a mai világban élne, a bor, a mámor és a színház istenének alakja nem márványból formálódna, hanem izomzatból, mozdulatokból és az élet lüktető lélegzetéből.
Ha Michelangelo napjainkban alkotna, talán nem a vésőért nyúlna először, hanem egy balett-terem ajtaját tárná fel. Itt találkozna Kovács Zsolt Vencellel, a tehetséges magyar balett-táncossal, aki június 17-én a Béjart Ballet Lausanne színpadán kelti életre Dionüszosz karakterét - nem csupán eljátssza, hanem valóban megtestesíti azt.
Az online térben fellelhető egyik vélemény alapján:
A test nem csupán egy eszköz, hanem egy mélyreható üzenet hordozója. Minden izom egy újabb fejezetet mesél el, minden mozdulat a színpadon a bor varázsát, a hatalom szelét és a dionüszoszi extázis szellemét idézi meg. A színpadi mozgás egyszerre táplálja a vágyat és teremt zűrzavart, mintha a nézők lelkében is egy viharos táncot kezdene.
A magyar táncművészet jelenlegi eseményei különös jelentőséggel bírnak, hiszen 53 év elteltével egy magyar művész kapott újra vezető szerepet a világhírű társulat jogelődjében. Markó Iván 1972-ben lépett először a reflektorfénybe, amikor Maurice Béjart "XX. Század Balett" (Ballet of the 20th Century) társulatában a Tűzmadár címszerepében debütált szólistaként. Ez a fellépés nemcsak a múlt emlékeit idézi fel, hanem a magyar táncművészet nemzetközi színtéren való újbóli megjelenését is szimbolizálja.
Ez a szerep nyitotta meg a kapukat a nemzetközi karrierje előtt: a következő hét év során Béjart vezető szólistájaként lépett színpadra a legendás produkcióban, amelynek köszönhetően 1974-ben a világ tíz legkiemelkedőbb táncosa közé választották.