A mítosz lelke továbbra is vibrál ebben az Opelben.


Egy német tuningcég úgy döntött, hogy időutazásra vállalkozik, hogy új életet leheljen egy régi klasszikusába. Az évtizedekkel ezelőtti nagy dobásuk feltámasztása azonban 2024-ben nem volt mentes a kihívásoktól és kompromisszumoktól.

Az Opel-rajongók számára hatalmas öröm volt, hogy csupán négy évnyi várakozás után, 1979-ben végre bemutatásra került az Ascona B i 2000-es változata, amely új fejezetet nyitott a márka történetében.

Ez az Irmscher érdeme, amely a középkategóriás szedánt a legmodernebb technológiával látta el, hogy a típus a versenysport világában is megállhassa a helyét. Az 1968-ban alapított, főként Opel modellek tuningjára specializálódott német vállalat a jól ismert sárga-fehér színkombinációval emelte ki az Ascona B-t, amelyből mindössze tizenkét hónap leforgása alatt 5000 példányt kellett legyártani a homologizáció elnyeréséhez.

Kattints a képre, és fedezd fel a galériát!

A technológia sem úszta meg a változásokat, bár ha a mai szemszögből nézzük, nem tűnik olyan forradalmi lépésnek, hogy a kétliteres, soros négyhengeres motor teljesítményét 100 lóerőről 120-ra emelték, míg a nyomaték 153 Nm-ről 167 Nm-re nőtt. A végsebesség csupán 10 km/órával, 185 km/órára javult, ami inkább apró finomításnak számít.

45 évvel később úgy döntött az Irmscher, hogy egy új fejlesztésű i 2000-et mutat be, ám ennek az alapját már nem az Ascona, hanem a hatodik generációs Astra L adta - a régi szép idők emlékére a dizájn nem változott.

Körülbelül 25 milliméterrel mélyebben helyezkedik el, mint a szokványos verzió, ami az agresszív megjelenést biztosító karosszériakészlettel, valamint a cég legújabb, Hydra Star néven bemutatott kerekeivel együtt jelentősen fokozza a sportos vezetési élményt.

Az átalakított Astra belül rozsdamentes acélból készült küszöbborításokat, velúrszőnyegeket és praktikus kialakítású középkonzolt kapott. Mindössze 45 darabot fognak gyártani belőle, de további részleteket nem árult el a nagy múltú vállalat, így az árakra sem derült fény.

Az Irmscher legújabb dobásáról az Auto Bild szaklapban olvashatunk, amely kiemelte, hogy a tervezett átalakítások között motorikus módosítások nem szerepelnek. Ezért érdemes megfontolni az Astra GSe változatát, amely 224 lóerős teljesítménnyel és 235 km/órás végsebességgel büszkélkedhet, ráadásul plug-in hibrid hajtáslánccal rendelkezik. Ha a sportos dizájn mellett a dinamikusabb vezetési élmény is fontos számodra, akkor ez a modell ideális választás lehet. Az ára 47 260 eurónál, vagyis körülbelül 19,5 millió forintnál kezdődik.

Related posts