A világ autópiaca éppen egy jelentős átalakuláson megy keresztül, amely számos izgalmas kihívást és lehetőséget hoz magával.


A villamosított járművek a globális autóeladások 43 százalékát tették ki 2025 első negyedévében, szemben a 2019-es mindössze 9 százalékkal.

Kína a globális akkumulátoros elektromos járművek eladásainak több mint felét teszi ki, Európa és az Egyesült Államok pedig lemaradt.

A globális autóipar az utolsó évszázad legdinamikusabb átalakulásának tanúja. Míg egykor a belső égésű motorok dominálták a piacot, ma már az elektromos járművek (EV) egyre inkább előtérbe kerülnek. 2025 első negyedévében az elektromos autók, beleértve az akkumulátoros elektromos, plug-in hibrid és hibrid modelleket, a teljes autóeladások 43%-át alkották, szemben a 2019-es év mindössze 9%-os részesedésével. Ez a drámai növekedés jól mutatja, hogy a jövő autózása már itt van, és a zöld technológiák iránti kereslet folyamatosan növekszik.

2019-ben a hagyományos belső égésű motorok a globálisan értékesített új járművek több mint 90%-át képviselték. Azonban 2025-re ez az arány drámaian, mindössze 57%-ra csökkent. Ez a hirtelen visszaesés a szigorodó környezetvédelmi előírások, a gyártók által tett ígéretek a benzinmotoros modellek fokozatos kivezetésére, valamint a környezettudatosabb alternatívák iránti növekvő kereslet következménye.

Kína kétségtelenül a világ éllovasa az elektromos járművek terjedésében. 2025 első negyedévében a globális akkumulátoros elektromos járművek regisztrációjának 57 százaléka Kínában zajlott, ami figyelemre méltó szám. Az ország hatalmas területe, a kormányzati támogatások és az akkumulátorgyártás terén betöltött kiemelkedő szerepe mind hozzájárulnak ahhoz, hogy Kína a vezető pozícióját megőrizze. Európa a BEV-eladások 22 százalékával a második helyen áll, míg az Egyesült Államok 12 százalékos részesedésével követi őket.

Related posts