A megtört szabadságharcos – Budapestnél már csak a főpolgármester helyzete tűnik súlyosabbnak – PestiSrácok


A becsicskult szabadságharcos - Budapestnél már csak a főpolgármestere van nagyobb csődben Csibra Tibor 2025-06-05

Csapás csapás hátán – nem elég, hogy a kicsi már a Gelgő szerepét is megkérdőjelezte, mint Orbán örökös kihívója, most ráadásul a pénzügyi kérdésekkel is kénytelen foglalkozni, mintha tényleges munkát végezne. Gelgő, aki még mindig élvezi a hívei támogatását, folytatja a küzdelmét a kormány ellen, és most azzal riogat, hogy a pénteki tízperces próbaüzem után akár tíz hétre is leállíthatja Budapest tömegközlekedését. Mókás, hogy a hvg-nek adott interjújában kifejtette: elemi érdeke, hogy jövőre Magyar Péter kormányt alakítson, miközben a Bütyök megjegyezte, hogy a tömegközlekedés pénteki leállítása bűncselekménynek számít. Szórakoztató hónapok várnak ránk a következő tavaszig, és reménykedem abban, hogy ismét lesz valami izgalmas előváladékozás is.

Kedves Olvasóink! Önöket is meg szokta keresni az adóhatóság, hogy ebben a hónapban is kívánnak-e adózni, vagy inkább nem? Meg szokták kérdezni a munkáltatójukat, hogy befizetné-e a kötelezőket, vagy inkább megtartja magának? Mi sem találkoztunk még hasonló esetekkel, Budapest Köztársaság azonban igyekszik komolyan venni magát és ellenáll. Gelgő nem fizet. Aztán jön az inkasszó, szembejön a valóság. És a sírás, fogaknak csikorgatása. Hogy így akarja a kormány kinyírni Budapest Köztársaságot, és főképpen Gelgőt.

Induljunk ki onnan, hogy Tarlós István kétszázmilliárd forintos tartalékkal adta át Karácsonynak Budapestet, amit a hatalomra került új vezetés rekordidő alatt felélt. Jelenleg a főváros pénzügyi helyzete vészesen kritikussá vált, hiszen már az alkalmazottak bérét is csak banki kölcsönből tudják előteremteni, ami nyilvánvalóan nem tartható sokáig. Két héttel ezelőtt még azt nyilatkozták, hogy a költségvetési helyzet remek, de aztán a valóság csúnyán rácáfolt: a szolidaritási hozzájárulásként inkasszált tízmilliárd forint végképp padlóra küldte a város vezetését. Az inkasszó nem váratlan esemény, azt megelőző hosszú egyeztetések és figyelmeztetések sora előzi meg, így pontosan tudni lehetett, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie a fővárosnak. Ebben a nehéz helyzetben Karácsonyék rákosrendezői tervei világossá váltak: ezt a területet nem szeretnék, hogy Orbáné legyen. Az üzenet világos volt, miközben mindenki tisztában van vele, hogy Rákosrendező addig marad elhanyagolt és problémás helyszín, amíg a nagyvad irányítja Budapestet. A város költségvetése úgy ürült ki, hogy közben az iparűzési adóbevételek az utóbbi években több mint a kétszeresükre nőttek.

Számos ismerősöm van, akik soha nem szavaznának jobboldali jelöltre, de figyelemre méltó, hogy a körükben egyre többen érzik úgy, Gelgőnek végleg elfogyott a türelme. A korábbi elragadtatásukból felébredve rájönnek, hogy nem a kormány nyomása sodorta Budapestet a csőd szélére; a kormány nem presszionál, csupán következetesen érvényesíti a jogszabályokat, például azt, hogy az adókat időben be kell fizetni. Egyre többen vélik úgy, hogy a fővárosnak technokrata vezetésre van szüksége, nem pedig egy tehetségtelen szabadságharcosra, aki nap mint nap romba dönt mindent, és akinek még a tanácsadói is csak a káoszban segítenek. A BKK vezetőjének távozása talán nem a mélypont elérését jelenti, hanem inkább egy új folyamat kezdetét. Karácsony körül pedig azért szűkül a levegő, mert már a saját táborában is egyre inkább elveszti a támogatást.

Az önmagukba zárkózott szabadságharcosok sajnos nem veszik észre a valóság árnyoldalait. Például a főpolgármester fenyegetése, miszerint a péntekre tervezett tízperces próbaüzem után akár tíz hétre is leállíthatja Budapest tömegközlekedését, már önmagában is riasztó. Mindez Orbán döntése révén valósulhat meg. Érdemes megjegyezni, hogy a BKK szakemberei – akik valóban értik, hogyan működik a városi közlekedés, nem pedig a drága tanácsadók – már a pénteki kísérlet előtt is tanácstalanul állnak, hogy miért is kellene ezt így csinálni. Az alagutakban rekedt utasok? A 7-es busz megáll a kereszteződésben? A villamosvezető kénytelen leszállítani az utasokat a nyílt pályán? A pénteki próbaüzem nem csupán egy rövid tiltakozás lesz, hanem az egész város közlekedése meg fog bénulni. Igazán figyelemre méltó eredmény a kormány ellen vívott szabadságharcban.

Egy olyan sakkpartira próbálnak minket rákényszeríteni, ahol a győzelem fogalma teljesen értelmetlenné válik.

„A nagyvad így nyilatkozott a hvg-nek: - Ez a szerencsétlen még mindig nem érti, hogy ebben a sakkjátszmában ő csupán a galamb szerepét tölti be.”

Indexesen megfogalmazva, Gelgő színt vallott, kijelentve, hogy jövőre Magyar Péternek kellene kormányt alakítania. Eközben folyamatosan hangoztatja, hogy a Közgyűlés működését a Fidesz és a Tisza együttműködése gátolja. Egy másik eseményen Bütyök azt mondta, hogy a pénteki tömegközlekedési leállás bűncselekménynek számít. Ráadásul kicsi azt is belengette, hogy nem biztos, hogy ő lesz a jövő miniszterelnök-jelöltje, ami egy újabb szálat fűz a MLM-vállalkozások népszerűségéhez. Ha figyelembe vesszük, hogy a Dobrány-Gyurcsev Művek is jelentős átalakuláson ment keresztül, és Klárának újra kormányfői ambíciói vannak, akkor egy igazán izgalmas kampányidőszakra számíthatunk. Bár tudjuk, hogy ezt nem lenne szabad, a PestiSrácok.hu követeli, hogy az ellenzék ismét tartson előváladékozást!

Kép: PS/Hatlaczki Balázs által készült.

Persze, szívesen segítek! Kérlek, írd meg, hogy miről szeretnél hozzászólni, és milyen hangvételt szeretnél (humoros, komoly, baráti stb.), így könnyebben tudok egyedi szöveget alkotni!

Kapcsolódó témák: - Budapest: A főváros szívében zajló élet és kihívások. - Csőd: Gazdasági nehézségek és azok hatásai a város életére. - Karácsony Gergely: A főpolgármester szerepe és döntései a város jövőjében. - Magyar Péter: Az önkormányzati politika alakítója és a közlekedési innovációk támogatója. - Tömegközlekedés: Budapest közlekedési rendszere és a fenntarthatóság kérdései. - Vezető: A város irányítói és a közösség fejlődése érdekében tett lépéseik.

Related posts