"A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 03 p, 07:23

Kicsoda feleséged, kicsoda fiad?

Mily különösek a világ útjai.

Ki vagy te? És honnan jöttél?

Elmélkedj mindezek felől, és tiszteld az Istenséget.

Tudatlanság tengerként vesz körül.

Ébredj rá az ember értelmetlen törtetésére:



Gyermekként rabja játékainak,

mint ifjú a szerelem varázsát élvezi,

az öregkor gondjai alatt meggörnyed háta –

és soha rá nem ébred az Isteni Valóságra

Röpül az idő, tovatűnnek az évszakok,

és gyorsan közelít a vég,

de a szív rejtekén ébredezik a remény.



Születésre halál, halálra lét következik:

e rossz nyilvánvaló.

Ó ember, miben áll vajon üdvösséged?

A lét egyensúlyra törekszik,

mint vízcsepp lótuszlevél peremén.

A bölcs képes hidat verni,

Amely a változások világából kivezet.



Bárha fáradt a test, és ősz a haj,

bárha fogatlan a száj, és reszketnek a kezek,

bárha botra támaszkodik a hajlott hátú agg,

vágyainak kelyhe mégsem üres.

Fiad bánatot okozhat néked,

pénzeden üdvösséget nem vásárolhatsz,

Javaid ezért gőgössé ne tegyenek,

sem származásod, sem ifjúságod



ne tegyen elbizakodottá.

Mert minden elmúlik, minden megváltozik.



Ismerd föl mindezt és légy szabad.

Térj be ez Istenség Örömébe.

Vonzalom vagy ellenszenv

nemzetséged, barátod vagy ellenséged iránt

egyaránt értelmetlen.

Szabadságot ha keresel, ó szeretett,

bárki legyen is, érezd önmagaddal azonosnak



SHANKARA




Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 03 p, 07:25

Adi Shankaracharya - Bhaja Govindam


Dicsérd Istent, Dicsérd Istent, Dicsérd Istent, te bolond Ha a halál kopogtat az ajtón, a nyelvtanszabályok nem mentenek meg Sankara arra buzdította tanítványait, hogy terjesszék a versben kifejezett gondolatot. Tanítványai válaszul szintén hasonló verseket írtak, mind a tizennégyen. Sankara hozzátette saját tizenkét versét, és még négyet arról az átalakulásról, amit a tanítás adományoz. Így 31 verset tartalmaz a Bhaja Govindam, vagy más néven Moha Mudgaram. Ez utóbbi cím jelentése: Fegyver, amivel a tévedés és káprázat elpusztítható. Minden egyes versszak egy-egy lépcsőfok, ami feljebb viszi az embert Istenhez.











Imádd Govindát, Imádd Govindát,

Imádd Govindát, te bolond!

A nyelvtan nem véd meg,

ha itt a halál ideje.



Ó bolond! Szomjad a vagyonra hagyd el,

szenteld gondolataid a Valóságnak.

Elégedj meg azzal, amit a múlt tettei adtak.



A káprázat tengerébe ne fojtsd magad,

A nő keblét, köldökét nézve feltámadó

féktelen vágyban, szenvedélyben.

Ezek csak a hús változó formái.

Tartsd ezt mindig eszedben.



Az ember élete oly bizonytalan,

Mint a lótuszlevélen reszkető esőcsepp sorsa.

Tudd, hogy az egész világ

A betegség, önzés és bánat prédája marad.



Míg az ember képes a családját fenntartani,

Érzi a vele élők szeretetét.

De senki sem törődik vele,

egy szót sem szól hozzá,

Ha teste az öregkorba lép.



Míg él, kedvesen érdeklődnek

hogyléte felöl családtagjai,

de ha a lélek elválik a testtől,

még társa is félve fut a holttól.



A gyermekkor elvész játékokat játszva.

Az ifjúkor elvész nőkhöz ragaszkodva.

Az öregkor a múltról gondban múlik.

De alig akad, ki Istenben (Parabrahman) akar elmerülni.



Ki a társad? Ki a fiad?

A lét (Samsara) oly különös.

Kié vagy? Honnan jössz?

Testvérem, ezen az igazságon tűnődj.



A jó társaság függetlenséget hoz,

A függetlenség megment a káprázattól,

És állandósághoz vezet.

Az állandóság hozza a Lélek Szabadságát.



Ha az ifjúság elszállt, mi a jó a szenvedélyben?

Mit használ a víz nélküli tó?

Ha a vagyon elszállt, hol vannak a rokonok, barátok?

Hol a lét tengere, ha ismered az Igazságot?



Ne hencegj vagyonnal, baráttal, ifjúsággal.

Egyetlen percben elveszítheted.

Légy szabad a csalóka világtól,

Ragaszkodj az időtlen Igazhoz.





Napfény és sötét, alkony és hajnal,

Tél és tavasz jön-megy csupán.

Csak az idő játéka az élet, elfogy.

A vágyak vihara nem hagy el.





E 12 verset a mindentudó Shankara mondta

Ki imádott, mint maga Isten lába,

A nyelvtant tanulmányozónak.



Ó bolond ember! mit ér elmerülni

a vagyongyűjtés gondolatában?

Senki sincs, ki vezessen?

A három világban csak egy van,

mi megment a létezés óceánjától (samsara).

Szállj be gyorsan Isten csónakjába (satsangh - jelenlét).



A stanczát Padmapadának ajánlom.



Sok van, ki fonott hajjal jár,

Sok, ki borotvált fejjel,

másnak haját kitépték;

Némely sáfrányszínbe öltözik,

Megint más másba - de mind csak kenyérért.

A látott Igazságot feltárják előttük,

Mégis, a bolondok nem látják.



A stanczát Totakacharyának ajánlom.



Az erő elhagyta az öregember testét;

Feje kopasz lett, ínye fogtalan, mankó a támasza.

Ragaszkodása mégis erős,

szilárdan kapaszkodik gyümölcstelen vágyaiba.



Nézd csak a hazugot, ki ülve

mellét a tűzzel, hátát a nappal melegíti;

éjjel összegömbölyödik, a hidegben;

koldus ételét keze csészéjéből eszi

és a fa alatt alszik.

Mégis, szíve nyomorult báb

A szenvedély markában.



A stanczát Subodhának ajánlom.



Van, ki Gangasagarba megy, böjtöt tart,

Gazdagságát jótékonyságra áldozza!

Mégis, bölcsesség hiányában,

nem nyerhet szabadságot, száz élet után sem.



A stanczát Sureshwaracharyának ajánlom.



Legyen szállásod templomban, vagy fa alatt,

Viselj őzbőrt ruhádként, aludj földágyon.

Hagyj el minden ragaszkodást, mondj le kényelemről.

E lemondással (vairagja) megáldva,

megszűnhet elégedettséged?



A stanczát Nityanandának ajánlom.



Lelhetsz élvezetet jógában vagy ételben,

Ragaszkodhatsz, vagy lehetsz független.

De csak kinek Isten (Brahman) az állandó élvezet

Léphet a boldogságba, senki más.



A stanczát Anandagirinek ajánlom.



Olvasd csak egy kicsit a Gítát,

Igyál egyetlen cseppet a Gangesz vizéből,

Imádd Govindát (murari) csak egyszer.

Yámával nem kell többé veszekedned.



A stanczát Dridhabhaktának ajánlom.



Újjászületés, halál, és megint

Újjászületés az anyaméhben!

Valóban nehéz a lét határtalan óceánját átszelni.

Ó Isten (Murari)! Válts meg kegyelmed által.



A stancát Nityanathának ajánlom.



A szerzetes nem lát hiányt ruhában,

Míg az úton rongyokat talál.

Megszabadulva bűntől és erénytől, előre megy.

Ki Istennel él, boldog, tiszta és folttalan,

Mint a gyermek, és mint ki mámoros.



A stanczát Nityanathának ajánlom.



Ki vagy? Ki vagyok? Honnan jöttem?

Ki anyám, apám? Tűnődj ezen,

Nézz mindenre, mint lényegtelenre,

Tekintsd a világot, mint hasztalan álmot.



A stanczát Surendrának ajánlom.



Benned, bennem és mindenütt, nem más, mint Isten (Vishnu) él.

Haragod, türelmetlenséged értelmetlen.

Ha Isten (Vishnu) helyzetét hamar elérni vágysz,

Samabhava (Tiszta Úr) legyen veled mindig.



A stanczát Medhaatithirának ajánlom.



Ne vesztegesd erőd, hogy szerelmet nyerj,

Barát, rokon, gyermek elleni harcban.

Lásd mindenkiben önmagad, és teljesen

Szabadítsd meg magad a kettősség érzésétől.



A stanczát Medhaatithirának ajánlom.



Hagyd el a vágyat, haragot, elvakultságot,

Kapzsiságot. Gondolkozz Igaz természeteden.

Bolondok, akik vakok önmagukra.

Pokolra vettetnek, és vég nélkül szenvednek.



A stanczát Bharativamshának ajánlom.



Újra és újra mondd a Gítát,

elmélkedj Vishnu Úr felöl szívedben,

énekeld ezer dicsfényét.

Élvezd a nemességet és szentséget.

Vagyonod oszd szét jótékonyan

a szegénynek, szükséget szenvedőnek.



A stanczát Sumatirának ajánlom.



Aki enged a vágy élvezetének

Testét a betegségek prédájára adja.

Bár a halál mindennek véget vet,

Az ember nem hagyja el a bűnös utat.



A vagyon nem jólét, igazán nincs benne öröm.

Töprengj ezen mindig.

A gazdag még saját fiától is fél.

Ez a vagyon átka mindenütt.



Szabályozd légzésed (pranas),

Maradj független a külsö hatástól,

Tégy különbséget Valóság és múlandó között.

Énekeld Isten szent nevét,

Csendesítsd le nyugtalan elméd.

Óvatosan, rendkívül óvatosan végezd a gyakorlatot.



Ó hívő, ki a Mester Lótuszlábát imádod!

Szabadulj meg hamar a világtól (samsara).

Fegyelmezett érzékek, irányított elme segítsenek,

Akkor megtapasztalod a szívedben lakozó Urat!



Az ostoba nyelvészeknek,

kik elvesztek a nyelvtanban,

megtisztítva szűk látásukat,

Shankara tanítványai megmutatták a Fényt.



Imádd Govindát, Imádd Govindát,

Imádd Govindát, ó bolond!

Nincs más út, mint az Úr nevének éneklése,

Hogy átszeld az élet óceánját."



Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
Shaw, 2011 jún 03 p, 07:30


Egy dolog talán elkerülte a figyelmedet, ezért ide másolom:

A weboldal Eckhart Tolle-val és az ő munkásságával foglalkozik.
Továbbá célja:
- Eckhart tanításainak egyre szélesebb kőrben való megismertetése.
- Az egyéni és kollektív tudatszint növekedés elősegítése.
- A témával kapcsolatos információk, aktualitások, hírek megosztása.
- Összehozni a hasonló érdeklődésű embereket és lehetőséget nyújtani számukra a tapasztalataik megosztására, kicserélésére.
- Tolle klubok népszerűsítése és országos szinten a számuk növelése.



Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
András, 2011 jún 03 p, 08:31

"...............Shankara tanítványai megmutatták a Fényt.

Imádd Govindát, Imádd Govindát,

Imádd Govindát, ó bolond!

Nincs más út, mint az Úr nevének éneklése,

Hogy átszeld az élet óceánját......"

blablablabla..

Shaw, akkor mit keres itt Krishanmurti?

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
Shaw, 2011 jún 03 p, 10:15

András írta ...

Shaw, akkor mit keres itt Krishanmurti?


Krishnamurtit megérteni szerintem Tollén keresztül lehet igazán. KRISHNAMURTI volt az, aki Ébresztőként megjelent a Vízöntő kor hajnalán, elültetve a hívás nyugtalanságát az emberi szívekben.

Tolle pedig megnyította a tiszta forrást a megértés számára.

Ha itt is ez s cél, akkor sorry!



Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
hajni19840203, 2011 jún 03 p, 11:33

mivégre ez a sok "bolond"-ozás a szövegben?

"Imádd Govindát, Imádd Govindát, te bolond!"

vajon egy ilyen "bolond" embert fel lehet ébreszteni álmából azzal, hogy azt hajtogatjuk neki hogy bolond?
de tényleg bolond lenne az, ki még nem ébredt fel álmából? vagy bolond lenne a gyermek, ki még nem érett meg az olvasásra?
valóban bölcs az, ki bolondnak nevez valakit?

de ha már ember, mi az ember? a kis egós "bolond" alvó ember... (halmozva a jelzőket, mert gyakran ezekkel illetik az embert) ...nos ez az ember vitázik/beszélget/információt oszt meg fórumokon (ami szintén az illúzió része) arról, hogy mi a helyes út.
ez talán nem bolondság? "mert te rossz úton jársz ha ezt és ezt követed...."......... ...... .... .....

elhinni azt, hogy Az Ember tehet bármit is az ellen, hogy a Tudat megnyilvánuljon általa/benne?
ez nem bolondság?

csak "idő" kérdése, és a fény eljut mindenhová.

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 04 szo, 07:49

Shaw írta ...

András írta ...

Shaw, akkor mit keres itt Krishanmurti?


Krishnamurtit megérteni szerintem Tollén keresztül lehet igazán. KRISHNAMURTI volt az, aki Ébresztőként megjelent a Vízöntő kor hajnalán, elültetve a hívás nyugtalanságát az emberi szívekben.

Tolle pedig megnyította a tiszta forrást a megértés számára.

Ha itt is ez s cél, akkor sorry!



Akkor lenne igaz ha Tolle soha az életében nem olvasott volna más írást csak a sajátját és nem beszélgetett volna csaak saját magával, de így nem igaz hogy Tolléról szól itt minden. Mindenkinek része van abban ha valaki mer gondolkodni, azt hogy véges a gondolkodása mert megállt a csendnél, mikor annyi minden vár reátok. Sorolom Egyiptomban vannak egyszemélyes hajók, bárkák rátok várnak utazásra, akkor még ne beszéljek a sokféle utazásról, várok olyan személyekre kik segíteni tudnak a természeti időjárás befolyásolására és megszüntetésére. Rengeteg dolog vár rátok hisz azért vagytok itt, de aludni is lehet hol az a 655 hoozzászóló mert ha van 10személy ki tud beszélni és a többi csendben él, mire jó a hallgatásuk?

ja bolond vagyok fő, fő hivatásilag...

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 04 szo, 08:20

Shaw írta ...

András írta ...

Shaw, akkor mit keres itt Krishanmurti?


Krishnamurtit megérteni szerintem Tollén keresztül lehet igazán. KRISHNAMURTI volt az, aki Ébresztőként megjelent a Vízöntő kor hajnalán, elültetve a hívás nyugtalanságát az emberi szívekben.

Tolle pedig megnyította a tiszta forrást a megértés számára.

Ha itt is ez s cél, akkor sorry!



Érdekes egyiket sem olvastam korábban mégis megérkeztem a tisztán látás a tudatban dologhoz (ja időnként, sokszor?)

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
Shaw, 2011 jún 04 szo, 09:29

ionon írta ...


Akkor lenne igaz ha Tolle soha az életében nem olvasott volna más írást csak a sajátját és nem beszélgetett volna csaak saját magával, de így nem igaz hogy Tolléról szól itt minden. Mindenkinek része van abban ha valaki mer gondolkodni, azt hogy véges a gondolkodása mert megállt a csendnél, mikor annyi minden vár reátok. Sorolom Egyiptomban vannak egyszemélyes hajók, bárkák rátok várnak utazásra, akkor még ne beszéljek a sokféle utazásról, várok olyan személyekre kik segíteni tudnak a természeti időjárás befolyásolására és megszüntetésére. Rengeteg dolog vár rátok hisz azért vagytok itt, de aludni is lehet hol az a 655 hoozzászóló mert ha van 10személy ki tud beszélni és a többi csendben él, mire jó a hallgatásuk?

ja bolond vagyok fő, fő hivatásilag...


Kedves Ionon, a gondolkodás, az intellektus csak parányi töredéke az intelligenciának.

Az igazi intelligencia az intúició kivirágzása, és ez csakis a gondolatokon, az elmén túl belső csendben virágzik .

Az elme ezt nem értheti meg, mert hatásköre nagyon korlátolt, csakis a formák világán belül hatékony.

Igaz, a formák világa is rengeteg új megismerést kinál az elmének, lehet kozmikusan tudatos, életét meghosszabíthatja akár millió évekre is, befolyásolhatja az időjárást, a kozmoszt, az asztrál és éterszférát stb.

Azonban mindez csak visszatartja az örökkévalóságtól.

Olyan ez, mint amikor a gyermek igazgyöngyökkel játszik a porban.

Ha ném lép túl a gondolaton, akkor örökké a forma, a por bűvöletében marad és az igazi megismerésre semmi esélye sincs.

Lépj túl a gondolatokon és meghallod a csend szavát!!!!



Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 04 szo, 03:58

ionon írta ...
Minden egyes versszak egy-egy lépcsőfok, ami feljebb viszi az embert Istenhez.


Szia Ionon,

Melyik Istenre gondoltál?
Szerinted hány Isten van?




Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 04 szo, 05:57

A NEM – KETTŐSSÉG FILOZÓFIÁJA
Shankara filozófiájának szellemi tartalma
„Brahman az absolut lét, fölismerés és üdvösség, az egyetlen valóság. A világ
nem valóságos. Brahman és az Atman egyek”
Fönti szavakban foglalja össze Shankara filozófiájának lényegét. Shankara szerint
„valóság” ami nem változó, és nem mulandó. E megállapítása nem tér el az Upanishadok
tanaitól és elődje, Gaudapada tanításaitól. Más szavakkal: bármely külső,
vagy belső fölismerés tárgya változásnak alávetett, és ezért „nem valóságos”. Egyvalami
azonban soha nem hagy el bennünket: a legbelső tudat. Ez minden tapasztalás
állandó eleme, az igazi én, az önvaló; Még az álomtalan alvás, állapotában is tanúként
jelen van az önvaló, míg az én-gondolat, személyiségünk átmenetileg tudatlanságba
(avidya) süllyed
Részlet:

Testetlenség még nem jelent szabadulást. Külső forma még nem vágytalanság.
Szabadulás a nem-tudás megszüntetése.
Érinti-e a fát ha levelei árokba, folyóba, vagy akár megszentelt földbe jutnak?
Test, érzékszervek pusztulása nem több, mint levelek hullása. Az Atman az ami
megmarad, miként a fa őszi lombhullás után. Az önvalót; a való létet, a boldogság
megtestesítőjét misem érintheti. A tanítások szerint az Atman „tiszta tudat”. Ez anynyit
jelent, hogy örök igazság. Csak a külső burkokat érinti a halál. Nem-tudás szülöttei
és elrejtik az Atmant.
Fa, füvek, szalma, ruházat és egyéb, ha elég hamuvá változik. A test, érzékek, a
vitális erő, a gondolat szerve, ha elég a fölismerés tüzében Brahmanná válik.
A sötétséget megszünteti, ellentéte a fény. A látszatvilág Brahmanban szűnik
meg. A korsóba zárt levegő, ha a korsó eltörik, egyesül a külső levegővel. Tej tejbe,
olaj olajba víz vízbe öntve eggyéválnak. És hasonlóképpen válik eggyé Brahmannal a
megvilágosodott, ha az Atmant felismerte.
+
Az életében szabaddá vált, szabadságot nyer halálában is, örökre egyesülvén az
az absolut valósággal, Brahmannal. Az ilyen ember többé nem kell újraszületéstől
tartson.
A nem-tudás burkait elégette a fölismerés tüze. Miként születhetne ura Brahman?
Mindkettő: szabadulás és kötöttség nem-tudásunk tévedései. Atmanban nem-valóságosak.
A kötélcsomó sem más mint kötélcsomó, bárha kígyó képében látja a tévedés
áldozata.
Az emberek kötöttségről és kötöttségtől való szabadulásról beszélnek, és ez alatt
a nem-tudás fátylának jelenlétét, illetve hiányát értik. A valóságban azonban Brahman
nincsen beburkolva. Mivel semmi más nem létezik valójában Brahmanon kívül.
Ha burkok léteznének úgy Brahman nem lehetne egyedülvaló. Az írások tagadják a
kettősséget.
Kötöttség és szabadulás csak gondolkodásunkban léteznek. A tudatlan tévesen az
Atmannal hozza ezeket kapcsolatba. A Brahman változatlan valóság, kezdettől fogva
kötetlen, tiszta tudat.
Atman kötöttsége vagy megszabadulása tévképzeten alapszik. Kötöttség és szabadulás
a gondolat szervének állapotai. E kettő közül egyik sem lehet Brahman.
Kötöttség és kötöttségtől való szabadulás ezek szerint a nem-tudás tévképzetei.
Az Atmanban nem léteznek. Az Atman végtelen, rész-nélküli és cselekvésen túli.
Folttalan és tiszta. Kettősség és Brahman összeegyeztethetetlen.
A valóságban nem létezik sem születés, sem halál, sem bilincsbevert, sem halandó,
sem megszabadított, sem kereső lélek. Ez a végső és absolut igazság.
+
Ma tehát közöltem véled a legmagasabbrendű titkot. Ez a vedanta legbensőbb lényege,
minden írások ékköve. Tulajdon fiamnak tekintelek, aki őszintén törekszik az
üdvösségre. Tiszta vagy immár, és nem szennyezhet be a sötét kor; szíved vágytalan.
+
A tanítvány e szavak hallatára leborult mestere lábaihoz. Azután elbúcsúzott a tanítójától
és útra kelt. Megszabadult immár a nem-tudás bilincseitől.
És a mester is folytatta utját, hogy közölje a tisztaság tanát a világgal, mivel
Brahmanba merült gondolatai és irgalmas szíve erre késztették.
Mester és tanítvány itt közölt párbeszédében Atman valóságos természete olymódon
ismertetett, hogy azt a szabadulás keresője megérthesse.
A megvilágosodás után áhítozók, a szabadulás keresői, tisztaszívűek, az önzetlenek,
a vágytalanok, az írások szavainak tisztelői a békesség megvalósítói fogadják
szeretettel eme üdvtanítást.
A tudatlanok, a halál és újraszületés sivatagában tévelygők, a fáradtak, szomjasak
és éhezők számára e tanítás hozza meg Brahman megértését. E tanításból tudják meg,
hogy mi a valóság: Brahman, a kettősség-nélküli Egy, minden gyönyörök ajándékozója,
a nektár tengere, amely itt terül el lábaink előtt. Shankara e műve vigye sikerre
törekvéseiket és biztosítsa szabadulásukat.

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 04 szo, 06:18

Tulajdonképpen egyetlen egy sarktétel kibontása az egész tanítás: csakis egy dolog létezik, a világszellem. E világszellemet nevezik szanszkritül Brahmának; a szó eredetileg varázst, igét, szent erőt jelentett. A Brahma örök, változatlan, tökéletes létező, tiszta tudatosság; a világ – ahogyan látjuk – múlandó, változékony, nyomorúságos jelenség, tudattalan és holt anyag.

Ami a világban nem ilyen: önmagunk, más lelkes lények, az Isten – mindez valójában a Brahma; ám mi közönségesen mégis másnak tartjuk ezeket, s egymástól is megkülönböztetjük őket. Ez azonban tévedésen alapul, tudatlanság csupán: alapja, hogy összekeverjük a tiszta szubjektumot az empirikus objektummal, s az egyik tulajdonságait a másikra vetítjük. Így beszélünk a mi világunkról, hazánkról, családunkról, testünkről, idegrendszerünkről és agyunkról, értelmünkről és érzelmeinkről, pedig mindez csupán külső, tárgyi, múlandó dolog: mi magunk (az átma) csupán mindezek szemlélője, a tudatosság legbelső, elvont szikrája vagyunk.



Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
Shaw, 2011 jún 04 szo, 07:07

ionon írta ...

Tulajdonképpen egyetlen egy sarktétel kibontása az egész tanítás: csakis egy dolog létezik, a világszellem. E világszellemet nevezik szanszkritül Brahmának; a szó eredetileg varázst, igét, szent erőt jelentett. A Brahma örök, változatlan, tökéletes létező, tiszta tudatosság; a világ – ahogyan látjuk – múlandó, változékony, nyomorúságos jelenség, tudattalan és holt anyag.

Ami a világban nem ilyen: önmagunk, más lelkes lények, az Isten – mindez valójában a Brahma; ám mi közönségesen mégis másnak tartjuk ezeket, s egymástól is megkülönböztetjük őket. Ez azonban tévedésen alapul, tudatlanság csupán: alapja, hogy összekeverjük a tiszta szubjektumot az empirikus objektummal, s az egyik tulajdonságait a másikra vetítjük. Így beszélünk a mi világunkról, hazánkról, családunkról, testünkről, idegrendszerünkről és agyunkról, értelmünkről és érzelmeinkről, pedig mindez csupán külső, tárgyi, múlandó dolog: mi magunk (az átma) csupán mindezek szemlélője, a tudatosság legbelső, elvont szikrája vagyunk.




Tolle tanítása is úgyanez, csak a fogalmi címkék mások!
Osho is úgyanezt tanítja, Krishnamurtiról, Papajiról nem is beszélve!




Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 06 h, 10:21

Shaw írta ...

Tolle tanítása is úgyanez, csak a fogalmi címkék mások!
Osho is úgyanezt tanítja, Krishnamurtiról, Papajiról nem is beszélve!


"A valóságban nem létezik sem születés, sem halál, sem bilincsbevert, sem halandó,
sem megszabadított, sem kereső lélek. Ez a végső és absolut igazság. "
/Shankara/

Srí Niszargadatta Mahárádzsról ne feledkezzünk meg. - LINK -






Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 07 k, 09:08

Stefi írta ...

Shaw írta ...

Tolle tanítása is úgyanez, csak a fogalmi címkék mások!
Osho is úgyanezt tanítja, Krishnamurtiról, Papajiról nem is beszélve!


"A valóságban nem létezik sem születés, sem halál, sem bilincsbevert, sem halandó,
sem megszabadított, sem kereső lélek. Ez a végső és absolut igazság. "
/Shankara/

Srí Niszargadatta Mahárádzsról ne feledkezzünk meg. - LINK -






Valóságban létezik hologram de létezik holografikus világ is amiben benne tudsz lenni és szabadon tudsz mozogni járni kelni, keresem a lehetőségét e világ megteremtésének, mert hiszek abban hogy létre tudom hozni a hologram világott

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
hajni19840203, 2011 jún 07 k, 10:07

ionon írta ...


...keresem a lehetőségét e világ megteremtésének, mert hiszek abban hogy létre tudom hozni a hologram világott


és az mér jó neked?!?

...mások az abszolút békét és boldogságot keresik

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 07 k, 10:27

hajni19840203 írta ...

ionon írta ...


...keresem a lehetőségét e világ megteremtésének, mert hiszek abban hogy létre tudom hozni a hologram világott


és az mér jó neked?!?

...mások az abszolút békét és boldogságot keresik

nem a jóért nem az elismerésért vagyok cselekvésben, mert ez a feladatom nem a rosszért és nem a fogalmakban elért célokért vagyok cselekvésben, így tudom magamat elképzelni, benne lenni a mindenség káprázatában a végtelenség szavaiban? Szó és szavak szinjén túl is van világ. Béke ott van benned akármennyire is háborogsz dolgokon látszat világban élünk, boldogság abban is benne élsz, csak azt most nem akarják sokan észre venni, milyen szögből figyeled a valóságodat: mondok egy gyakorlatott próbáld ki amit szeretnél megoldani téma hatrátalan, feküdj a hátadra és gondolj a dologra, feküdj a bal oldaladra a hasadra és a jobb oldaladra, mindegyik oldaladon más szemszögből fogod látni a dolgaidat, ha sokat gyakorolsz mint a valóságban benne tudsz lenni a gondolatodban jársz kelsz szemszögtől függetlenül, ilyenkor félelmetes tudással tudsz bírni, mire jó mondod, semmire és mindenre a válaszom.
érdekesség még nem olvastam a Seth könyvét már akkor is olyan képpen mondtam a szavaimat amiben jelen van az igen és jelen van a nem, érted?

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
hajni19840203, 2011 jún 07 k, 11:23

ionon írta ...

hajni19840203 írta ...

ionon írta ...


...keresem a lehetőségét e világ megteremtésének, mert hiszek abban hogy létre tudom hozni a hologram világott


és az mér jó neked?!?

...mások az abszolút békét és boldogságot keresik

nem a jóért nem az elismerésért vagyok cselekvésben, mert ez a feladatom nem a rosszért és nem a fogalmakban elért célokért vagyok cselekvésben, így tudom magamat elképzelni, benne lenni a mindenség káprázatában a végtelenség szavaiban? Szó és szavak szinjén túl is van világ. Béke ott van benned akármennyire is háborogsz dolgokon látszat világban élünk, boldogság abban is benne élsz, csak azt most nem akarják sokan észre venni, milyen szögből figyeled a valóságodat: mondok egy gyakorlatott próbáld ki amit szeretnél megoldani téma hatrátalan, feküdj a hátadra és gondolj a dologra, feküdj a bal oldaladra a hasadra és a jobb oldaladra, mindegyik oldaladon más szemszögből fogod látni a dolgaidat, ha sokat gyakorolsz mint a valóságban benne tudsz lenni a gondolatodban jársz kelsz szemszögtől függetlenül, ilyenkor félelmetes tudással tudsz bírni, mire jó mondod, semmire és mindenre a válaszom.
érdekesség még nem olvastam a Seth könyvét már akkor is olyan képpen mondtam a szavaimat amiben jelen van az igen és jelen van a nem, érted?


értem-e? ezt most csak viccből kérdezted ugye?!

valójában miért vagy most itt?

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
Shaw, 2011 jún 08 sze, 08:23

ionon írta ...

Stefi írta ...

Shaw írta ...

Tolle tanítása is úgyanez, csak a fogalmi címkék mások!
Osho is úgyanezt tanítja, Krishnamurtiról, Papajiról nem is beszélve!


"A valóságban nem létezik sem születés, sem halál, sem bilincsbevert, sem halandó,
sem megszabadított, sem kereső lélek. Ez a végső és absolut igazság. "
/Shankara/

Srí Niszargadatta Mahárádzsról ne feledkezzünk meg. - LINK -






Valóságban létezik hologram de létezik holografikus világ is amiben benne tudsz lenni és szabadon tudsz mozogni járni kelni, keresem a lehetőségét e világ megteremtésének, mert hiszek abban hogy létre tudom hozni a hologram világott


Ok. megteremted, és akkor mi van?

Az egód hatalmassá vált, a Teremtő Istene lehet annak a világnak.

A benned lévő Istent (önvaló, Jelenlét) pont ezzel tartod börtönben.




Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
Shaw, 2011 jún 08 sze, 08:27

ionon írta ...

hajni19840203 írta ...

ionon írta ...


...keresem a lehetőségét e világ megteremtésének, mert hiszek abban hogy létre tudom hozni a hologram világott


és az mér jó neked?!?

...mások az abszolút békét és boldogságot keresik

nem a jóért nem az elismerésért vagyok cselekvésben, mert ez a feladatom nem a rosszért és nem a fogalmakban elért célokért vagyok cselekvésben, így tudom magamat elképzelni, benne lenni a mindenség káprázatában a végtelenség szavaiban? Szó és szavak szinjén túl is van világ. Béke ott van benned akármennyire is háborogsz dolgokon látszat világban élünk, boldogság abban is benne élsz, csak azt most nem akarják sokan észre venni, milyen szögből figyeled a valóságodat: mondok egy gyakorlatott próbáld ki amit szeretnél megoldani téma hatrátalan, feküdj a hátadra és gondolj a dologra, feküdj a bal oldaladra a hasadra és a jobb oldaladra, mindegyik oldaladon más szemszögből fogod látni a dolgaidat, ha sokat gyakorolsz mint a valóságban benne tudsz lenni a gondolatodban jársz kelsz szemszögtől függetlenül, ilyenkor félelmetes tudással tudsz bírni, mire jó mondod, semmire és mindenre a válaszom.
érdekesség még nem olvastam a Seth könyvét már akkor is olyan képpen mondtam a szavaimat amiben jelen van az igen és jelen van a nem, érted?


Ha megnézted és meg is értetted a Messing videót, akkor gondold át, hogy kitől is kaptad ezt a feladatot, ki ültethette elbenned ezeket a gondolatokat, talán az archonok, vagy Castaneda terminusával a flyerek?





Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
, 2011 jún 08 sze, 08:37

Shaw írta ...

Ok. megteremted, és akkor mi van?

Az egód hatalmassá vált, a Teremtő Istene lehet annak a világnak.

A benned lévő Istent (önvaló, Jelenlét) pont ezzel tartod börtönben.

Látod ez a lényeg amiről beszélsz, nincs semmi nem a mi értért teremtesz dolgokat, és nem az ok-okozatokért és nem azért mert úgy van kedved, mert legyen ennyi a válaszom, mert vala a gondolat volt leírták szortírozták értelmezték és valósággá vált, életed minden pillanatában teremtő vagy, ha a most jelenét éled meg akkor is teremtesz ez alól nem tudsz kibúvót találni, de tudsz ha nem gondolkodol befejezed a gondolkodást, és így éled le az életed, ez meg nem lehetséges igaz? De mindentől függetlenül tehetsz törekvéseket arra hogy a gondolkodás uralmát megtörd, igen mint ahogy te is keresed hogyan lehetséges ez keresik mások is a lehetőségét a gondolkodás nélküli világnak, ami számomra nem a csendben nyilvánul meg, mert a csendhez is a gondolkodáson keresztül jutottál el. kedves Barátom

Re: "A látszat megsemmisítése” (Mohamudgaram)
Shaw, 2011 jún 08 sze, 08:49

ionon írta ...

Shaw írta ...

Ok. megteremted, és akkor mi van?

Az egód hatalmassá vált, a Teremtő Istene lehet annak a világnak.

A benned lévő Istent (önvaló, Jelenlét) pont ezzel tartod börtönben.

Látod ez a lényeg amiről beszélsz, nincs semmi nem a mi értért teremtesz dolgokat, és nem az ok-okozatokért és nem azért mert úgy van kedved, mert legyen ennyi a válaszom, mert vala a gondolat volt leírták szortírozták értelmezték és valósággá vált, életed minden pillanatában teremtő vagy, ha a most jelenét éled meg akkor is teremtesz ez alól nem tudsz kibúvót találni, de tudsz ha nem gondolkodol befejezed a gondolkodást, és így éled le az életed, ez meg nem lehetséges igaz? De mindentől függetlenül tehetsz törekvéseket arra hogy a gondolkodás uralmát megtörd, igen mint ahogy te is keresed hogyan lehetséges ez keresik mások is a lehetőségét a gondolkodás nélküli világnak, ami számomra nem a csendben nyilvánul meg, mert a csendhez is a gondolkodáson keresztül jutottál el. kedves Barátom


Igazad van, Most Jelenlétet teremtek magamban.

Nekem annyi elég is!